Vol. 66 (2023): Número 66. Enero (2023). Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación
Número 66. Enero (2023). Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación

Artículos

Fran J. García-García, Inmaculada López-Francés, Cristian Molla-Esparza
7-29
Social network analysis for peer inclusion in undergraduate online discussions: [Social network analysis for peer inclusion in undergraduate online discussions]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
Violeta Cebrián-Robles, Ana-Belén Pérez-Torregrosa, Manuel Cebrián-de-la-Serna
31-57
Literature review on video annotations in teacher education: [Literature review on video annotations in teacher education]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
Mg. Judy Ximena Ramos Garzón
59-85
Design, validation and usability of a mobile application for teaching electrocardiography: [Diseño, validación y usabilidad de un aplicativo móvil para la enseñanza de electrocardiografía]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
Vanesa Ausín Villaverde, Sonia Rodríguez Cano, Vanesa Delgado Benito, Radu Bogdan Toma
87-111
Evaluation of an augmented reality APP for children with dyslexia: a pilot study: [Evaluación de una APP de realidad aumentada en niños/as con dislexia: estudio piloto]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
Carla Ortiz-de-Villate, Javier Gil-Flores, Javier Rodríguez-Santero
113-136
Variables associated with the use of screens at the end of early childhood: [Variables asociadas al uso de pantallas al término de la primera infancia]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
María de Lourdes Ferrando-Rodríguez, Vicente Gabarda Méndez, Diana Marín- Suelves, Jesús Ramón-Llin Más
137-172
Do university teacher create digital content? Mixed research design: ¿Crea contenidos digitales el profesorado universitario? Un diseño mixto de investigación]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
Ernesto Colomo-Magaña, Andrea Cívico-Ariza, Enrique Sánchez-Rivas, Teresa Linde-Valenzuela
173-198
Cultural snapshots and Flipped Classroom: prospective teachers’ perceptions: [Instantáneas culturales y Flipped Classroom: percepciones de futuros docentes]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
Carlos Enrique George-Reyes, María Soledad Ramírez-Montoya, Edgar Omar López-Caudana
199-237
Imbrication of the Metaverse in the complexity of education 4.0: Approach from an analysis of the literature: Imbricación del Metaverso en la complejidad de la educación 4.0: Aproximación desde un análisis de la literatura
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
Francisco-Javier Lena-Acebo, Ana Pérez-Escoda, Rosa García-Ruiz, Manuel Fandos-Igado
239-270
Spanish teachers’ use of social media and smart mobile devices for teaching: Perceptions and needs: [Uso de redes sociales y dispositivos móviles inteligentes por los profesores españoles para la enseñanza: Percepciones y necesidades]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))
José-Manuel Sáez-López, Rogelio Buceta-Otero
271-301
The M Bot robot for learning Cartesian coordinates in Secondary Education: [El robot M Bot para el aprendizaje de coordenadas cartesianas en Educación Secundaria]
PDF (Español/English) (Español (España)) HTML (Español (España))