Pi­xel-Bit. Media and Education Journal

Current Issue

Número 71. Septiembre (2024). Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación
  Monographic. Emerging technologies and didactic-technological resources for inclusive education [Tecnologías emergentes y recursos didáctico-tecnológicos para la inclusión educativa]  

Coordinators.

Dr. Juan Manuel Trujillo Torres. University of Granada (Spain)

Dr. Pedro José Canto Herrera. University Autónoma of Yucatán (Mexico)

Dr. Santiago Alonso García. University of Granada (Spain)

Dr. William René Reyes Cabrera. University Autónoma de Yucatán (Mexico)

Monográfico. Tecnologías emergentes y recursos didáctico-tecnológicos

María Esther Rodríguez Gil, Bianca M. Sandu, Beatriz Santana-Perera
7-24
Self-efficacy beliefs in Spanish pre-service teachers. A microteaching case study using immersive virtual reality [Percepciones de autoeficacia en docentes en formación en España: un estudio de caso de microenseñanza utilizando realidad virtual inmersiva]
https://doi.org/10.12795/pixelbit.107712
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
Rafael Sosa Ramírez, Esteban Vázquez Cano, Norberto Díaz-Díaz, Eloy López-Meneses
25-41
Exploring social trends in cohousing and coliving discussions on X(Twitter) using NLP and Text Analysis Techniques
https://doi.org/10.12795/pixelbit.107991
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
Marc Fuertes Alpiste
42-57
Framing Generative AI applications as tools for cognition in education.
https://doi.org/10.12795/pixelbit.107697
PDF (Español) (Español (España)) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España)) PDF (English)
Komarudin Komarudin, Suherman Suherman
59-82
An Assessment of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) among Pre-service Teachers: A Rasch Model Measurement [Evaluación del conocimiento tecnológico pedagógico del contenido (TPACK) entre los profesores en formación: modelo de medición Rasch]
https://doi.org/10.12795/pixelbit.107599
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
Farida Farida, Yopes Aspat Alamsyah, Bambang Sri Anggoro, Tri Andari, Restu Lusiana
83-106
Rasch Measurement Validation of an Assessment Tool for Measuring Students’ Creative Problem-Solving through the Use of ICT
https://doi.org/10.12795/pixelbit.107973
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
Juan José Victoria Maldonado, Arturo Fuentes-Cabrera, José Fernández-Cerero, Fernando José Sadio-Ramos
107-121
Influence of Virtual Reality on Academic Performance in Secondary Education Through a Meta-Analysis [Influencia de la Realidad Virtual en el rendimiento académico en Educación Secundaria a través de un meta-análisis]
https://doi.org/10.12795/pixelbit.104279
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
María Soledad Ramírez-Montoya, Ines Alvarez-Icaza, Joanne Weber, Fidel Antonio Guadalupe Casillas-Muñoz
123-139
Spanish Open and Inclusive Technologies in the Complexity of the Future of Education: Designing a Research-Based Model [Tecnologías abiertas e inclusivas en la complejidad del futuro de la educación: diseño de modelo basado en investigación]
https://doi.org/10.12795/pixelbit.103582
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
Kevin Baldrich , Juana Celia Domínguez-Oller
141-157
The use of ChatGPT in academic writing: A case study in Education
https://doi.org/10.12795/pixelbit.103527
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
Virginia Villegas-José, Manuel Delgado-García
159-177
Artificial Intelligence: innovative educational revolution in Higher Education
https://doi.org/10.12795/pixelbit.107760
PDF (Español/English) (Español (España)) PDF (English) HTML (English) (Español (España)) HTML (Español) (Español (España))
Isaac González-Medina, Eufrasio Pérez-Navío, Óscar Gavín Chocano
179-201
Analysis of Digital Competence in Elementary School teachers according to their socio-demographic factors and experience [Análisis de la competencia digital en profesores de educación primaria en relación con los factores de género, edad y experiencia]
https://doi.org/10.12795/pixelbit.107277
PDF (Español) (Español (España)) PDF (English) HTML (Español) (Español (España)) HTML (English) (Español (España))
View All Issues