Passar al contingut principal
Passar al menú de navegació principal
Passar al peu de pàgina del lloc
Open Menu
Últim número
Arxius
Avisos
Quant a
Sobre la revista
Trameses
Equip editorial
manager.setup.privacyStatement
Contacte
Cerca
Cerca
Registre
Inici de la sessió
Cerca
Cerca
Pàgina d'inici
/
Arxius
/
Vol. 15 No 2 (2011): Globalización, nuevas ruralidades y escuelas
Vol. 15 No 2 (2011): Globalización, nuevas ruralidades y escuelas
Publicades:
2016-01-25
Monográfico
Editorial: Globalización, nuevas ruralidades y escuelas
Juan Bautista Martínez Rodríguez, Antonio Bustos Jiménez
3-12
PDF (Español (España))
Globalization, new ruralities and schools
Juan Bautista Martínez Rodríguez, Antonio Bustos Jiménez
3-12
PDF (English)
¿Qué queda de la escuela rural? Algunas reflexiones sobre la realidad pedagógica del aula multigrado
Roser Boix
13-23
PDF (Español (España))
What is the rural school? Some reflections on the teaching reality in the multi-grade classroom
Roser Boix
13-23
PDF (English)
La escuela en el medio rural: Educación y desarrollo local
Abílio Amiguinho
26-37
PDF (Español (España))
The school in rural areas: education and local development
Abílio Amiguinho
26-37
PDF (English)
La escuela en el medio rural y su presencia en los planes de estudio de los grados de maestro en educación infantil y primaria de las universidades españolas
Pilar Abós Olivares
39-52
PDF (Español (España))
The rural school as a topic in the study plans for early childhood and primary pre-service teacher training in Spain
Pilar Abós Olivares
39-52
PDF (English)
El impacto del territorio en la educación. El caso de la escuela rural en Francia
Pierre Champollion
53-69
PDF (Español (España))
The impact of the territory in education. The case of the rural school in France
Pierre Champollion
53-69
PDF (English)
Aulas multigrado y circulación de los saberes: Especificidades didácticas de la escuela rural
Limber Elbio Santos Casaña
71-91
PDF (Español (España))
Multi-grade classrooms and circulation of knowledge: teaching peculiarities in rural schools
Limber Elbio Santos Casaña
71-91
PDF (English)
El nuevo espacio rural en el Salvador. Análisis de un programa educativo de participación comunitaria
R. Marta Ramo Garzarán
93-107
PDF (Español (España))
The new rural area in El Salvador. Analysis of an educational program with community participation
R. Marta Ramo Garzarán
93-107
PDF (English)
Digitalización de las escuelas rurales asturianas: Maestros rurales 2.0 y desarrollo local
Esther Del Moral Pérez, Lourdes Villalustre Martínez
110-123
PDF (Español (España))
Digitization of rural schools in Asturias: Rural teachers 2.0 and local development
Ma Esther del Moral Pérez, Lourdes Villalustre Martínez
110-123
PDF (English)
Prácticas educativas y territorios rurales: Sujetos y prácticas pedagógicas en las escuelas rurales del estado de Bahía (Brasil)
Elizeu Clementino de Souza, Fábio Josué Souza dos Santos, Ana Sueli Teixeira de Pinho
125-140
PDF (Español (España))
Educational practices and rural territories: Subjects and educational practices in the rural schools in the State of Bahia (Brazil)
Elizeu Clementino de Souza, Fábio Josué Souza dos Santos, Ana Sueli Teixeira de Pinho
125-140
PDF (English)
La escuela rural en la sociedad globalizada: Nuevos caminos para una realidad silenciada
Ma del Pilar Sepúlveda Ruiz, Monsalud Gallardo Gil
141-153
PDF (Español (España))
Rural schools in the globalized society: New directions for a silenced reality
Mª Pilar Sepúlveda Ruiz, Monsalud Gallardo Gil
141-153
PDF (English)
Investigación y escuela rural: ¿Irreconciliables?
Antonio Bustos Jiménez
155-170
PDF (Español (España))
Research and rural education: Are they irreconcilable?
Antonio Bustos Jiménez
155-170
PDF (English)
Para saber más. Propuestas, publicaciones y enlaces sobre escuela rural
Antonio Bustos Jiménez
171-180
PDF (Español (España))
To learn more. Proposals on publications and links about rural schools
Anonio Bustos Jiménez
171-180
PDF (Español (España))
Colaboración
Diseñar el aprendizaje en la universidad: Identificación de patrones de actividades
Carlos Marcelo García, Carmen Yot Domínguez, Marita Sánchez Moreno, Paulino Murillo Estepa, Cristina Mayor Ruiz
181-98
PDF (Español (España))
Designing learning in the university: Identifying patterns of activities
Carlos Marcelo García, Carmen Yot Domínguez, Marita Sánchez Moreno, Paulino Murillo Estepa, Cristina Mayor Ruiz
181-198
PDF (English)
La descentralización de la formación inicial para la dirección escolar en España
Ana María Gómez Delgado
199-217
PDF (Español (España))
Decentralization of pre-service training for school management in Spain
Ana María Gómez Delgado
199-217
PDF (English)
Las actividades en el medio natural en la educación física de la escuela rural. Un estudio de caso
Ma Luisa Santos Pastor, Fernando Martínez Muñoz
219-233
PDF (Español (España))
Outdoor physical education activities in rural schools. A case study
Ma Luisa Santos Pastor, L. Fernando Martínez Muñoz
219-233
PDF (English)
Música en el cine: Una propuesta de trabajo cooperativo en base a una red social educativa en un curso de 4º de la E.S.O
Nidia Fernández Varela
235-250
PDF (Español (España))
Music in film: a proposal for a cooperative project based on an educational social network in secondary school
Nidia Fernández Varela
235-250
PDF (English)
“Sacando lo mejor de cada niño”: La participación de las familias de clase media en el centro y en la educación de sus hijos
Eduardo Santa Cruz Grau, Antonio Olmedo Reinoso
251-270
PDF (Español (España))
'Bringing out the best in every child': the participation of middle-class parents in their children's school and education
Eduardo Santa Cruz Grau, Antonio Olmedo Reinoso
251-270
PDF (English)
Diseño de cuestionarios (OPPUMAUGR Y OPEUMAUGR): La opinión y la percepción del profesorado y de los estudiantes sobre el uso de las metodologías activas en la universidad
Ma José León Guerrero, Emilio Crisol Moya
271-298
PDF (Español (España))
Questionnaire design (OPPUMAUGR and OPEUMAUGR): The views and perceptions of teachers and students about the use of active methodologies in the university
Ma José León Guerrero, Emilio Crisol Moya
271-289
PDF (English)
Percepción del profesorado sobre su capacitación en el uso de las TIC como instrumento de apoyo para la integración del alumnado con discapacidad
Raquel Suriá Martínez
299-314
Teachers’ perceptions about their training in the use of ICT as a support tool for integrating students with disabilities
Raquel Suriá Martínez
299-314
PDF (English)
Nostalgia por la escuela rural en los recuerdos de sus antiguos estudiantes
Mercedes Suárez Pazos, Pedro Membiela Iglesias
315-325
PDF (Español (España))
Nostalgia for the rural school in the memories of their former students
Mercedes Suárez Pazos, Pedro Membiela Iglesias
315-325
PDF (English)
Factores de desigualdad de los escolares procedentes de familias inmigrantes económicos de origen marroquí: Un estudio de caso
Félix Fernández Castaño
327-343
PDF (Español (España))
Factors of inequality in children from economic immigrant families of Moroccan origin: A case study
Félix Fernández Castaño
327-343
PDF (English)
La calidad de los aprendizajes en la enseñanza secundaria
Enrique Bono Santos
345-356
PDF (Español (España))
Learning quality in Secondary Education
Enrique Bono Santos
345-356
PDF (English)
Configuración de las políticas europeas de formación profesional ante las nuevas demandas del mercado laboral
Rocío Lorente García
358-369
PDF (Español (España))
Configuration of European Vocational Education policy to meet the new demands of the labor market
Rocío Lorente García
358-369
PDF (English)
INFLUENCIAS DEL USO DE LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS EN LA LENGUA ESCRITA DE LOS ADOLESCENTES. INVESTIGACIÓN CON ALUMNOS DE PRIMER CURSO DE ENSEÑANZA SECUNDARIA OBLIGATORIA
Alba Pérez Rey, Juan de Dios Villanueva Roa
PDF (Español (España))
Reseñas
Introducing Research Methodology: A Beginner's Guide to Doing a Research Project
María Roser Boĺívar Ruano
372-374
PDF (Español (España))
El fin de la educación: ensayo de una filosofía materialista de la educación
Félix Fernández Castaño
375-376
PDF (Español (España))
Formación de formadores después de Bolonia
Emilio Crisol Moya
377-379
PDF (Español (España))
Desenvolupat per
Open Journal Systems
Llengua
Euskara
Català
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
简体中文
Informació
Per a lectors/es
Per als autors/ores
Per als bibliotecaris/àries