Vol. 72 (2025): Número 72. Enero (2025). Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación
About
Editorial Team
Advisory Board
About the Journal
Revisores
Consorted journals
Privacy Statement
Announcements
Sponsors
Contact
FAQ
Issues
Submissions
Publications standards
Checking
APA Standards
Assessment protocol
Impact Factor
Indexing
Databases
Evaluation Platform for Journals
Selective Directories
Selective Hemerotecas
Specialized Sites
Searchers of open access scientific literature
Library Catalogues
Online First
Call for Papers
Search
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Español (España)
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Español (España)
Vol. 72 (2025)
Published January 17, 2025
Número 72. Enero (2025). Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación
Número 72. Enero (2025). Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación
Artículos
Luis Eduardo Bautista, Fernanda Maradei, Gabriel Pedraza
7-37
Analysis of the Spatial Layout of Content in Augmented Reality Environments and its Effect on Users' Cognitive Load [Análisis de la Disposición Espacial de Contenido en entornos de Realidad Aumentada y su Efecto en la Carga Cognitiva de los Usuarios]
PDF (English) (Español (España))
PDF (Español) (Español (España))
Mujib Mujib, Mardiyah Mardiyah
39-69
Assessing Attitudes Toward Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) for Enhancing Creativity in Secondary Education [Evaluación de actitudes hacia la ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas (STEM) para fomentar la creatividad en la educación secundaria]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (English) (Español (España))
Javier Luri Rodríguez, Elio Quiroga Rodríguez
70-86
Distinction between Screenplay Texts Written by Humans and Generated by AI: a Preliminary Study with Film Students [Distinción entre textos de guion escritos por humanos y generados por IA: un estudio preliminar con estudiantes de Cine]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (English) (Español (España))
Francisco José Rubio Hernández, Adoración Díaz López, Vanessa Caba Machado, Elena González-Calahorra
87-101
Mediating effect of self-monitoring on self-esteem and Instagram use in adolescents. Relationships with academic performance and technological stress [Efecto mediador del autocontrol sobre la autoestima y el uso de Instagram en adolescentes. Relaciones con el rendimiento académico y el estrés tecnológico]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (English) (Español (España))
Antonio Matas-Terrón
103-118
Phubbing: Age and Online Presence as Necessary Conditions [Phubbing: edad y presencia en línea como condiciones necesarias]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (English) (Español (España))
Andres Chiappe, Carolina Sanmiguel, Fabiola Mabel Sáez Delgado
119-137
Generative AI vs. Teachers: insights from a literature review [IA generativa versus profesores: reflexiones desde una revisión de la literatura]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (English) (Español (España))
Sonia Martín-Gómez, Ángel Bartolomé Muñoz de Luna
139-157
Do the scientific community and society agree on the use of Artificial Intelligence in education? [¿Coinciden la comunidad científica y la sociedad sobre el uso de la Inteligencia Artificial en educación?]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (Español) (Español (España))
Pablo Javier Ortega-Rodríguez, Francisco Javier Pericacho-Gómez
159-178
The educational perceived usefulness of ChatGPT by university students [La utilidad didáctica percibida del ChatGPT por parte del alumnado universitario]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (English) (Español (España))
José Rovira-Collado, Francisco Antonio Martínez-Carratalá, Sebastián Miras
180-197
Booktok Time: Characterization of New Videos for Mobile Reading Promotion [La hora del Booktok: caracterización de nuevos vídeos para la promoción lectora en el móvil]
PDF (Español) (Español (España))
PDF (English) (Español (España))
Magalí Denoni Buján, Ana Cebollero Salinas
199-213
Critical thinking and skills in evaluating online information, a 21st century challenge: A gender analysis of prospective teachers. [Pensamiento crítico y competencias en evaluar la información en línea, reto del siglo XXI: Un análisis en futuros docentes según el sexo]
PDF (Español) (Español (España))
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here