Social pedagogy and socio-labour inclusion
DOI:
https://doi.org/10.7179/PSRI_2023.42.00Keywords:
inclusión sociolaboralDownloads
References
Arenal, C. (2003) Carta a los delincuentes. Biblioteca virtual Universal.
Caride, J.A. (2021). Repensando a Paulo Freire como pedagogo-educador social: elogio de un quehacer cívico, pedagógico y cultural (trans)formador. Tendencias Pedagógicas, 38, 21-36. doi: 10.15366.tp2021.38.003.
Caride, J.A. & Ortega, J. (2015). Origen y tránsitos de la Pedagogía Social por Europa en el siglo XX. En J. Kornbeck, y X. Úcar (eds), Latin American Social Pedagogy: relaying, concepts, values and methods between Europe and the Americas (pp. 13-27). Academic press Gmbb-Verlag.
Del Pozo Serrano, F.J. (2017). La reinserción laboral de las mujeres en prisión: Análisis de la feminización de la pobreza en las reclusas y del tratamiento sociolaboral penitenciario. En. F.T. Añaños (Dir.), En prisión: Realidades e intervención socioeducativa y drogodependencias en mujeres (pp. 165-179). Narcea.
Del Pozo Serrano F.J. (comp.) (2020). Intervención educativa en contextos sociales. Fundamentos e investigación, estrategias y educación social en el ciclo vital. Universidad del Norte.
Del Pozo Serrano, F.J., Rolim de Lima, L., & Jassir, G. (2021). La Pedagogía Social y la Educación social latinoamericana: Prácticas, formación e investigación desde la región. RES. Revista de Educación Social, 32, 13-39.
Dewey, J. (1915). Education vs. trade-training. En Middle works of John Dewey. Carbondale, Southern Illinois University Press, 1979, 8, 411-413.
Freire, P. (1970). Pedagogía del Oprimido. Siglo XXI.
Melendro, M. & Rodríguez, A.E. (Coord.). (2021). Intervención con infancia, adolescencia y juventud en dificultad social. Intervención educativa en contextos sociales. UNED.
Natorp, P. (1915). Pedagogía Social. La Lectura.
Ortega, J. (Coord.) (1999). Pedagogía Social Especializada. Pedagogía de menores en dificultad y en conflicto social. Ariel.
Pérez-de-Guzmán, V., Del Pozo Serrano, F.J., & Pascual Barrio, B. (2021). Pedagogía social en tiempos de pandemia: retos de la academia y de la investigación.Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 78, 15-33.
Pérez Serrano, G. (2002). Origen y evolución de la Pedagogía Social. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 9, 193-231.
Torío, S. (2006). Evolución y desarrollo de la pedagogía social en España. Hacia una pedagogía social en construcción. Estudios sobre Educación, 10, 37-54.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and right to archive
The published version of the articles can be self-archived by their authors in open access institutional and thematic repositories. However, Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria must authorize partial or global reutilisation on new papers or publications.
Published papers must be cited including the title of the journal Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, issue, pages and year of publication
Ethical responsibilities
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria does not accept any material that has been previously published in other documents or publications. Authors are responsible for obtaining the required permissions for partial or global reproduction any material from other publications, and to correctly quote its origin.
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria is obliged to detect and report fraudulent practices.
Only those who have intellectually contribute to the development of the paper must appear as authors.
The journal expects authors to declare any commercial partnership that might entail a conflict of interest with respect to the submitted article.
Authors must mention in the article, preferably in the “methodology” section, that the procedures used during the samplings and controls have been made after getting informed consent.
The journal will not use any received contribution in a way other than the goals described in these guidelines.
Copyright Notice
© Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria. Papers published in both the printed and online versions of this Journal are property of Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria, being required to cite the source in any partial or total reproduction.
Unless otherwise stated, all content of this electronic journal is distributed under "Creative Commons Attribution-Non commercial 3.0 Spain" (CC-by-nc) license for use and distribution. The informative version and the legal text of this license is available here. This has to be expressly stated in this way when necessary.