Presentación

Autores

  • María Cruz Sánchez Gómez Universidad de Salamanca

DOI:

https://doi.org/10.7179/PSRI_2015.26.01

Palavras-chave:

Pedagogía Social, número 26, Presentación

Resumo

Presentación nº 26 Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria

Downloads

Não há dados estatísticos.

Referências

Anguera, M. T. (1986). La investigación cualitativa, Educar, 10, 23-50.

Anguera, M.T. (2012). Metodologías cualitativas: características, procesos y aplicaciones. In Verdugo Alonso, M. Á., Crespo, M., Badia Corbella, M., & Arias, B. Metodología en la investigación sobre discapacidad. Introducción al uso de las ecuaciones estructurales. VI simposio científico SAID, 2008. Salamanca, 5 y 6 de junio de 2008.

Anguera, M.T. (2010) Complementariedad metodológica en la investigación en psicología: del enfrentamiento al continuum. Jornadas de Psicología intervención psicológica en problemas sociales Universidad Pontificia de Salamanca.

Ary, D., Jacobs, L. C., & Razavieh, A. (1982). Introducción a la investigación pedagógica. México: Interamericana.

Bartolomé Pina, M. (1992a). Investigación cualitativa en educación: ¿comprender o transformar? Revista de Investigación Educativa, 20(2), 7-36.

Bogdan, R. C., & Biklen, S.K. (1982). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods. Boston: Allyn and Bacon Inc.

Bruyn, S. T. H. (1966). The human perspective in sociology: The methodology of participant observation. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

Bryman, A. (1988). Quality and quantity in social research. London: Hyman.

Bryman, A., Becker, S. y Sempik, J. (2008). Quality criteria for quantitative, qualitative and mixed methods research: A view from social policy. International Journal Social Research Methodology, 11(4), 261-276.

Cameron, K. S., & Quinn, R. E. (2011). Diagnosing and changing organizational Culture: Based on the competing values framework. Reading, MA: Jossey Bass.

Charmaz, K. (2013). Constructing grounded theory (2a. ed.). Thousand Oaks, CA, EE. UU.: SAGE.

Colás, P. (1997). El análisis cualitativo de datos. In L. Buendía, P. Colás y F. Hernández (Eds.), Métodos de investigación en psicopedagogía (pp. 287-311). Madrid: McGraw-Hill.

Comte, A. (1868). The positive philosophy of Auguste Comte. W. Gowans.

Corey, S. (1953). Action Research to improve school practices. New York: Columbia University Press.

Creswell, J. W. (2005). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (2a. ed.). Upper Saddle River, NJ, EE. UU.: Prentice-Hall.

Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Guttman, M. L. & Hanson, W. (2003). Advanced mixed methods research designs. In A. Tashakkori & C. Teddlie (Eds.), Handbook on mixed methods in the behavioral and social sciences (pp. 209-240). Thousand Oaks, CA, EE. UU.: SAGE.

Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2006). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA, EE. UU.: SAGE.

Delgado, C. (2014). Viajando a Ítaca por los mares cuantitativos, manual de ruta para investigar en grado y en postgrado. Salamanca: Amaru

Denzin, N.K., & Lincoln, Y.S. (1994). Introduction: entering the Field of Qualitative Research. In N.K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), Handbook of Qualitative Research. (pp. 1-18).Londres: Sage.

Denzin, N.K., & Lincoln, Y.S., (2000). Hanbook of qualitative research. 2.3 ed. Thousand Oaks, CA.

Denzin, N.K., & Lincoln, Y.S., (2011). The Sage handbook of qualitative research, 4. London. Sage

Deutscher, I. (1973). What we say/what we do: Sentiments & acts. Designing social inquiry: Scientific inference in qualitative research. Princeton University Press.

Durkheim, E. (1938) Rules of Sociological Method 1950 Rpt.

Eisner, E.W., & Peshkin, A. (Eds.) (1990). Introduction. In E.W. Eisner & A. Peshkin (Eds.), Qualitative inquiry in education. The continuing debate (pp. 1-14). Nueva York: Teachers College Press.

Gephart, W. J. (1969). The Eight General Research Methodologies: A Facet Analysis of the Research Process. Phi Delta Kappa.

Glesne, C., & Peshkin, A. (1992). Becoming qualitative researchers. An introduction. Nueva York: Longman.

Greene, J. C. (2008). Mixed methods in social inquiry. San Francisco, CA, EE. UU.: Jossey-Bass.

Grinnell, R. M., & Unrau, Y. A. (2005). Social work: Research and evaluation: Quantitative and qualitative approaches (7a. ed.). Nueva York, NY, EE. UU.: Oxford University Press

Guba, E. G. (1989). Criterios de credibilidad en la investigación naturalista. In J. Gimeno Sacristán & A. Pérez Gómez (Eds.), La enseñanza: su teoría y su práctica (3: ed.), (pp. 148-165). Madrid: Akal.

Hernández Sampieri, R., & Mendoza, C. P. (2008) El matrimonio cuantitativo­ cualitativo: el paradigma mixto. In J. L. Álvarez Gayou (Presidente), 6º Congreso de Investigación en Sexología. Congreso efectuado por el Instituto Mexicano de Sexología, A. C. y la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco, Villahermosa, Tabasco, México.

Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2010) Metodología de la Investigación (5ª Edic). México: McGrall Hill.

Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2014) Metodología de la Investigación (6ª Edic). México: McGrall Hill.

Delgado, C. (2014). Viajando a Ítaca por los mares cuantitativos, manual de ruta para investigar en grado y en postgrado. Salamanca: Amaru

King, G., Keohane, R., & Verba, S. (1994). Designing Social lnquiry: Scientific lnference in Qualitative Research. Princeton, New Yersey: Princeton University Press.

Latorre, A., Del Rincón, D., & Arnal, J. (1996). Bases metodológicas de la investigación educativa. Barcelona: Hurtado

LeCompte, M. D., Millroy W. L., & Preissle, J. (1992). Towars an ethnology of student life in schools and classrooms: Synthesizing the qualitative research tradition. In M. D. LeCompte, W. L. Millroy y J. Preissle (Eds.), The handbook of qualitative research in education (pp. 851-859). California: Academic Press.

Mason, J. (1996). Qualitative researching. Londres: Sage.

Maxwell, J.A. (1996). Qualitative research design (vol. 41). California: Sage.

Mertens, D. M. (2012). What comes first? The paradigm or the approach? Journal of Mixed Metho ds Research, 6(4), 255-257.

Mertens, D. M. (2014). Research and evaluation in education and psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods. Sage Publications.

Mertens, D. M., & McLaughlin, J. (2004). Research and evaluation methods in special education. Thousand Oaks, CA, EE. UU.: Corwin.

Morse J. M., & Niehaus, L. (2010). Mixed method design: Principles and procedures. Walnut Creek, CA, EE. UU.: Left Coast Press.

Morse, J. M. (2012). Qualitative health research: Creating a new discipline. Walnut Creek, CA, EE. UU.: Left Coast Press.

Pérez Andrés, C. Sobre la metodología cualitativa. Revista Española de Salud Pública 76.5 (2002), 373-380.

Pérez Andrés, C. (2002). Sobre la metodología cualitativa. Revista Española de Salud Pública 76.5, 373-380.

Sánchez Gómez, M. C. (2011). Proyecto docente e investigador. Inédito

Sánchez Gómez, M. C. (2015). La dicotomía cualitativo- cuantitativo: posibilidades de integración y diseños mixtos. Campo Abierto,1 (1), 11-30.

Sandín, M. P. (2003). Investigación cualitativa en educación. Madrid. McGraw-Hill

Serres, M. (1991). Le tiers-instruit. París: Bourin.

Strauss A., & Corbin J. (1997). Grounded theory in practice. Thousand Oaks: Sage.

Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2003). The past and future of mixed methods research: From data triangulation to mixed model designs. In A. Tashakkori y C. Teddlie (Eds.), Handbook on mixed methods in the behavioral and social sciences (pp. 671-702). Thousand Oaks, CA, EE. UU: SAGE.

Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2008a). Introduction to mixed method and mixed model studies in the social and behavioral sciences. In V. L. Plano y J. W. Creswell (Eds.), The mixed methods reader (pp. 7-26). Thousand Oaks, CA, EE. UU.: Sage.

Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2008b). Quality of inferences in mixed methods research: Calling for an integrative framework. In M. M. Bergman (Ed.), Advances in mixed methods research (pp. 1-7). Thousand Oaks, CA, EE. UU.: Sage.

Taylor, S. J., & Bogdan, R. (1987). La observación participante en el campo, Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona: Paidós.

Tesch, R. (1990). Qualitative research. Analysis types and software tools. Nueva York: The Falmer Press.

Publicado

2015-06-01

Artigos Similares

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

Também poderá iniciar uma pesquisa avançada de similaridade para este artigo.