The importance of attitudes towards people with disabilities in Early Childhood and Primary Education. Systematic review

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Víctor Hernández-Beltrán
Victor A. González-Coto
Luisa Gámez-Calvo
Elsa Suárez-Arévalo
José M. Gamonales

Abstract

INTRODUCTION. The attitudes that teachers present towards people with disabilities, and, particularly, towards the promotion of Inclusive Education, determine students’ learning opportunities, and increase the feeling of belonging and participation in the activities. AIM. To know the scientific documents related to attitudes towards people with disabilities in the stages of Early Childhood Education and Primary Education. METHOD. For the documents search the following databases were used: Web of Science, Scopus, and PubMed. To search for documents, the following keywords have been used: “Preschool”, “Inclusive education”, “Attitudes” and “Disability”, obtaining a final number of 13 valid documents, identified until June 2022, date on which the search of the documents was carried out. For the inclusion of the documents at the review, a series of inclusion and exclusion criteria were established to select suitable documents. RESULTS. Its shows that most of the members of the educational community have positive attitudes towards people with disabilities. DISCUSSION. Through inclusion in the Preschool and Primary Education classrooms, students develop a sense of belonging to the group, as well as foster values of respect, tolerance, and empathy towards the group of people with disabilities. Therefore, promoting inclusion in school from Early Childhood Education is one of the main objectives of the current educational system.

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Hernández-Beltrán, V., González-Coto, V. A. ., Gámez-Calvo, L. ., Suárez-Arévalo, E., & Gamonales, J. M. (2023). The importance of attitudes towards people with disabilities in Early Childhood and Primary Education. Systematic review. Bordon. Revista De Pedagogia, 75(1), 83–110. https://doi.org/10.13042/Bordon.2023.95518
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Author Biographies

Víctor Hernández-Beltrán, Universidad de Extremadura (España)

Graduado en Educación Primaria por la Mención de Educación Física. Investigador perteneciente al Grupo de Optimización del Entrenamiento y el Rendimiento Deportivo. Actualmente, está realizando la tesis en el Programa de Doctorado de Ciencias del Deporte.

Victor A. González-Coto, Universidad de Extremadura (España)

Graduado en Educación Primaria por la Mención de Educación Física. Investigador perteneciente al Grupo de Optimización del Entrenamiento y el Rendimiento Deportivo. Actualmente, es estudiante del Máster Universitario en Iniciación y Rendimiento Deportivo.

Luisa Gámez-Calvo, Universidad de Extremadura (España)

Graduada en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte. Docente e investigador perteneciente al Grupo de Optimización del Entrenamiento y el Rendimiento Deportivo. Actualmente, está realizando la tesis en el Programa de Doctorado de Ciencias del Deporte.

Elsa Suárez-Arévalo, Universidad de Extremadura (España)

Graduada en Educación Infantil. Máster de Atención a la Diversidad y Necesidades Educativas Especiales a través de Nebrija. Colaboradora con el Grupo de Optimización del Entrenamiento y el Rendimiento Deportivo.

José M. Gamonales, Universidad de Extremadura (España)

Doctor en Ciencias del Deporte con la Mención Internacional por la Universidad de Extremadura. Docente e investigador perteneciente al Grupo de Optimización del Entrenamiento y el Rendimiento Deportivo. Actualmente, es beneficiario de una ayuda del Programa de Recualificación del Sistema Universitario Español, Campo de Conocimiento: Biomédico (ref. de la ayuda: MS-18).

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