Vocational Guidance by Means of ‘Bordón. Revista de pedagogía’: a Scientometric Study

Main Article Content

Raquel Flores Buils
José Manuel Gil Beltrán
Antonio Caballer Miedes
Miguel Ángel Martínez Martínez

Abstract

This work analyses the Scientometric indicators of the articles published in the Bordón. Revista de Pedagogía between 1990 and 2008.

Of these articles, we selected those that expressly refer to vocational guidance, and we centred the study on personal productivity, institutional productivity, and on analysing the contents, instruments that researchers used in their works and references.

For this study, we created the Vocational Guidance Research Database which, other than registering the articles published on vocational guidance in different research journals, it enabled us to conduct scientometric studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Flores Buils, R., Gil Beltrán, J. M., Caballer Miedes, A., & Martínez Martínez, M. Ángel. (2012). Vocational Guidance by Means of ‘Bordón. Revista de pedagogía’: a Scientometric Study. Bordon. Revista De Pedagogia, 64(1), 75–88. Retrieved from https://recyt.fecyt.es/index.php/BORDON/article/view/21444
Section
Articles
Author Biographies

Raquel Flores Buils, Universitat Jaume I

Personal Investigador Doctor Universitat Jaume I. Publicaciones: «Los nuevos roles del Orientador en el siglo XXI», en: Orientación e Intervención educativa, 2011, 47-70; «La Orientación Educativa en la Revista Española de Orientación y Psicopedagogía. Un estudio diacrónico y Sincrónico», Bordón, 62 (1), 2010, 49-59. «Los adolescentes de la sociedad del siglo XXI. Un análisis comparativo de la juventud española y europea desde la perspectiva de la orientación», International Journal of Developmental and Educational Psychology. Núm 1 (2), 2011, 295-304.

Correo electrónico de contacto: flores@psi.uji.es

José Manuel Gil Beltrán, Universitat Jaume I

Profesor titular de la Universitat Jaume I. Publicaciones: Los nuevos roles del Orientador en el siglo XXI. En: Orientación e Intervención educativa, 2011, 47-70; La Orientación Educativa en la «Revista Española de Orientación y Psicopedagogía». Un estudio diacrónico y Sincrónico. Bordón, 62 (1), 2010, 49-59. Vamos a preparar la selectividad. En M. Álvarez y R. Bisquerra, (Coords.) (2011). Manual de orientación y tutoría (versión electrónica). Barcelona: Praxis.

Correo electrónico de contacto: jgil@psi.uji.es

Antonio Caballer Miedes, Universitat Jaume I

Profesor titular de la Universitat Jaume I. Publicaciones: La Orientación Educativa en la «Revista Española de Orientación y Psicopedagogía». Un estudio diacrónico y Sincrónico. Bordón, 62 (1), 2010, 49-59; La Orientación Vocacional en la «Revista Española de Orientación y Psicopedagogía». Un estudio diacrónico y Sincrónico. Revista de Orientación Educacional, vol. 23, nº 44, 2009, 37-51. Análisis de una escala para medir la conducta exploratoria en estudiantes universitarios. «International Journal of Developmental and Educational Psychology». Núm. 1 (2), 2011, 61-70.

Correo electrónico de contacto: caballer@psi.uji.es

Miguel Ángel Martínez Martínez, Universitat Jaume I

Oficial de Laboratorio de la Universitat Jaume I. Publicaciones: La Orientación Educativa en la «Revista Española de Orientación y Psicopedagogía». Un estudio diacrónico y Sincrónico. Bordón, 62 (1), 2010, 49-59; La Orientación Vocacional en la «Revista Española de Orientación y Psicopedagogía ». Un estudio diacrónico y Sincrónico. Revista de Orientación Educacional, vol. 23, nº 44, 2009, 37-51. Propuesta de diseño de un portal Web Europeo de Orientación Vocacional: UJI-Orienta. En: Educación, Aprendizaje y Desarrollo en una Sociedad Multicultural (2011).

Correo electrónico de contacto: martinem@sg.uji.es

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.