Reseña: Estrategias eficaces de intervención socioeducativa con adolescentes en riesgo de exclusión. Melendro, M. (coord.), Cruz, L., Iglesias, A. & Montserrat C. (2014). Madrid: UNED, 187 pp.
Keywords:
Jóvenes en riesgo de exclusión, intervención socioeducativa,Abstract
Nos hallamos en una sociedad caracterizada por las desigualdades. Injusticias, todas ellas, que obligan a los colectivos que son más vulnerables socialmente a (sobre) vivir en las carencias, el desequilibrio, los límites en definitiva, en las inseguridades. En esta incertidumbre se encuentra la adolescencia en riesgo de exclusión, chicas y chicos con unas características y necesidades específicas que hacen inevitable el emprendimiento de estrategias eficaces de intervención socioeducativa.
En esta línea, el presente libro recoge los resultados de una investigación coordinada, de carácter multidimensional y participativa, que -durante más de dos años- llevó a cabo un amplio equipo de trabajo constituido por diversas entidades del Tercer Sector, en colaboración con grupos de investigación de tres Universidades españolas y el apoyo de entidades de la Administración
pública. Es decir, un abordaje integral para una realidad compleja.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/3.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Copyright and right to archive
The published version of the articles can be self-archived by their authors in open access institutional and thematic repositories. However, Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria must authorize partial or global reutilisation on new papers or publications.
Published papers must be cited including the title of the journal Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, issue, pages and year of publication
Ethical responsibilities
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria does not accept any material that has been previously published in other documents or publications. Authors are responsible for obtaining the required permissions for partial or global reproduction any material from other publications, and to correctly quote its origin.
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria is obliged to detect and report fraudulent practices.
Only those who have intellectually contribute to the development of the paper must appear as authors.
The journal expects authors to declare any commercial partnership that might entail a conflict of interest with respect to the submitted article.
Authors must mention in the article, preferably in the “methodology” section, that the procedures used during the samplings and controls have been made after getting informed consent.
The journal will not use any received contribution in a way other than the goals described in these guidelines.
Copyright Notice
© Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria. Papers published in both the printed and online versions of this Journal are property of Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria, being required to cite the source in any partial or total reproduction.
Unless otherwise stated, all content of this electronic journal is distributed under "Creative Commons Attribution-Non commercial 3.0 Spain" (CC-by-nc) license for use and distribution. The informative version and the legal text of this license is available here. This has to be expressly stated in this way when necessary.