Evaluation and Research Instruments in Social Pedagogy

  • Laura Arnau-Sabatés Universitat Autònoma de Barcelona
  • Mercè Jariot-Garcia Universitat Autònoma de Barcelona
  • Josefina Sala-Roca Universitat Autònoma de Barcelona

References

Arnau-Sabatés, L., Marzo-Arpó, T., Jariot-Garcia, M., Sala-Roca, J. (2014). Learning basic employability competence: a challenge for the active labour insertion of adolescents in residential care in their transition to adulthood. European Journal of Social Work, 17(2), 252-265. https://doi.org/10.1080/13691457.2013.802227

Caride, J. A. (2018). Las fronteras de la Pedagogía Social: perspectivas científica e histórica (Vol. 6). Editorial Gedisa.

Hämäläinen, Juha, and Xavier Úcar (2016). La Pedagogía Social en el Mundo Social. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 27, 13-18. https://doi.org/10.7179/psri_2016.27.05

Marzo-Arpón, T., Sala-Roca, J. Jariot-Garcia, M., Arnau-Sabatés, L., (2016). ¿Cómo desarrollan los centros residenciales de acción educativa las competencias básicas de empleabilidad en los adolescentes tutelados? Consultable en: https://ddd.uab.cat/record/170235

Oriol, X., Sala-Roca, J., & Filella, G. (2014). Emotional competences of adolescents in residential care: Analysis of emotional difficulties for intervention. Children and Youth Services Review, 44, 334-340. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2014.06.009

Planella Ribera, J. y Jimenez-Jimenez, J. (2018). Espacios reales y simbólicos de la pedagogía social: la praxis de la redención, entre el control y la emancipación. Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 86, 547-576. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/7338185.pdf

Sala-Roca, J., Villaba-Biarnés, A., Jariot-García, M. & Arnau-Sabates, L. A. (2012). Socialization process and social support networks of out-of-care youngsters. Children and Youth Services Review, 34(5), 1015-1023. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2012.02.002

Sala-Roca, J.; Jariot-Garcia, M.; Villalba-Biarnés, A.; & Rodríguez-Parron, M. (2009). Analysis of factors involved in the social inclusion process of young people fostered in residential care institutions. Children and Youth Services Review, 31(12), 1251-1257. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2009.05.010

Serrano, M. G. P. (2002). Origen y evolución de la Pedagogía Social193. Pedagogía social: revista interuniversitaria, 9, 193-231. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/995026.pdf

Úcar, X. (2018a). La pedagogía social frente a las desigualdades y vulnerabilidades en la sociedad. Zona Próxima, 29, 52-69. http://dx.doi.org/10.14482/zp.29.0005.

Úcar, X. (2018b). Pedagogía Social/Educación Social. Universitat Autònoma Barcelona. DDD: https://ddd.uab.cat/pub/poncom/2018/227518/UCAR_Publicacion.pdf

Zárate-Alva, N. E., & Sala-Roca, J. (2019). Socio-emotional skills of girls and young mothers in foster care. Children and Youth Services Review, 100, 50-56. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2019.02.036

Published
2021-01-29