Las propuestas ludotécnicas: una herramienta metodológica útil para la iniciación deportiva al atletismo en primaria
DOI:
https://doi.org/10.47197/retos.v0i10.35062Keywords:
Educación Primaria, iniciación deportiva, juego, atletismo.Abstract
El análisis de las características de la conducta del niño a nivel cognitivo, afectivo y motor en el tercer ciclo de Primaria, se sitúa al juego dirigido como la herramienta ideal para desarrollar los contenidos deportivos en esta etapa. Los deportes individuales que están marcados por una elevada exigencia física y técnica, encuentran en las denominadas “propuestas ludotécnicas” para el aprendizaje de las disciplinas atléticas, una variante de las formas lúdicas, que destacan por un elevado nivel de compromiso de los niños con las tareas, la inclusión de reglas técnicas en las formas jugadas, un suficiente número de oportunidades para que todos los participantes puedan ponerlas en práctica, y siempre bajo un ambiente de diversión y disfrute entre los practicantes, que contribuyen de un modo integral a la formación del niño en el colegio.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and ensure the magazine the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine.
- Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (eg, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Is allowed and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to a subpoena more Early and more of published work (See The Effect of Open Access) (in English).
This journal provides immediate open access to its content (BOAI, http://legacy.earlham.edu/~peters/fos/boaifaq.htm#openaccess) on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. The authors may download the papers from the journal website, or will be provided with the PDF version of the article via e-mail.