Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 2 (2019): Dirección Escolar y Liderazgo en el Ámbito Iberoamericano
Vol. 23 No. 2 (2019): Dirección Escolar y Liderazgo en el Ámbito Iberoamericano
Published:
2019-07-12
Articles
School Management and Leadership in Iberoamerica
Marina García-Garnica, Cynthia Martínez-Garrido
1-11
PDF (Español (España))
La opinión sobre las políticas educativas de directores de centros públicos y privados subvencionados en Chile. Convergencias y divergencias
José Weinstein, Gonzalo Muñoz, Matías Sembler, Rosario Rivero
13-39
PDF (Español (España))
Liderazgo y legislación educativa como fundamentos para la acción directiva escolar. un estudio descriptivo en el contexto de Cataluña
Salvador Oriola Requena, Josep Cascales Ribera
41-58
PDF (Español (España))
Liderazgo, valores y comunidad escolar en escuelas secundarias de Latinoamérica. Percepciones y retos
Apolinar Varela, Ángel Sobrino, Concepción Naval, Aurora Bernal
59-81
PDF (Español (España))
¿La Formación De Los Equipos Directivos Es Suficiente Para Desempeñar Prácticas Eficaces De Liderazgo Pedagógico?
Marina García-Garnica, Katia Caballero
83-106
PDF (Español (España))
Conocimiento Práctico de Directores Escolares Participantes en un Dispositivo de Formación
Marita Sánchez-Moreno, Julián López-Yáñez, Manon Toussaint-Banville
107-130
PDF (Español (España))
Prácticas de Liderazgo distribuido y Mejora Escolar. Evaluación de un ciclo de capacitación de directores.
Corina Silvia Lusquiños
131-151
PDF (Español (España))
Brechas y patrones predominantes de distribución de liderazgo en dos muestras incidentales de escuelas y liceos en Chile
Oscar Julio Maureira Cabrera, Luis Ahumada Figueroa, Carlos Ascencio Garrido
153-168
PDF (Español (España))
El liderazgo distribuido desde la perspectiva del análisis de redes: una experiencia en escuelas vulnerables y efectivas de Chile
Sergio Iván Garay Oñate, Juan Pablo Queupil Quliapán, Oscar Maureira Cabrera, Constanza Garay Ite, Carla Guíñez Gutiérrez
169-188
PDF (Español (España))
Influencia del liderazgo distribuido y de la eficacia colectiva sobre el compromiso organizacional docente: un estudio en Chile
Verónica María Gallegos Araya, Pablo Alfonso López alfaro
189-210
PDF (Español (España))
Fortalecer el liderazgo distribuido en escuelas y liceos mediante indagación colaborativa
Luis Ahumada, Oscar Maureira, Soledad Castro
211-230
PDF (Español (España))
Contribution
In search of a transformed teaching: How to update the Institutional cultures if we do not alter the teachers´ training and their practice?
Carmen María Belén Godino
231-258
PDF (Español (España))
Leadership, values and school community in Latin American Secondary Schools. Perceptions and Challenges.
M. Adelina Calvo Salvador, Gloria María Braga Blanco, María Aquilina Fueyo Gutiérrez
259-276
PDF (Español (España))
Preservice secondary science teachers´ justifications to select teaching and learning activities. Influence of a training proposal
José Antonio Rueda Serón, Ángel Blanco López, Enrique España Ramos, Vito Battista Brero Peinado
277-300
PDF (Español (España))
Teacher’s role with homework at Primary Education
Mª Elena Parra-González, Christian A. Sánchez Núñez
301-320
PDF (Español (España))
THE CREATION AND EDUCATIONAL USAGE OF IDENTITY ARTIFACTS
Moisés Esteban-Guitart, Mariona Llopart
321-334
PDF (Español (España))
Are competences programmed in Physical Education in secondary? Overview of a group of teachers of Community of Madrid
Jorge Agustín Zapatero Ayuso, María Dolores González Rivera, Antonio Campos Izquierdo
335-358
PDF (Español (España))
Teacher training and professional identity: the contribution of collaborative work in education
Daniela Ramos Gonçalves, Maria Cristina Vieira da Silva
359-376
PDF (Español (España))
The process of curriculum making in secondary school students. A narrative inquiry
Diego Martín Alonso, Nieves Blanco García, José Eduardo Sierra Nieto
377-395
PDF (Español (España))
Prospective secondary school teachers’ knowledge of correlation and regression
María M. Gea, Carmen Batanero, Pedro Arteaga, Antonio Estepa
397-419
PDF (Español (España))
Perception of an educational community on teacher professional development in education 2.0
Cristóbal Del Campo-Ponz, María José Chisvert-Tarazona, Davinia Palomares-Montero
421-439
PDF (Español (España))
Consultant discursive strategies in a collaborative consultation process oriented to innovate teaching practices
Begoña Roca Carretero, Maria Ángels Armengol Jové, Lissette Huerta Domínguez, Javier Onrubia Goñi
441-461
PDF (Español (España))
The coeducation to debate. Social representations of Early Childhood Education teachers
Araitz Saenz Del Castillo Velasco, Eider Goñi Palacios, Amaia Camuñas Llona
463-484
PDF (Español (España))
Photography in intercultural teaching of foreign languages within the multiliteracy project
Alfred Holzbrecher
485-503
PDF (Español (España))
Review
Reseña: Hacia una formación disruptiva de docentes
Lorena Domingo Martos
505-506
PDF (Español (España))
Developed By
Open Journal Systems
Language
Euskara
Català
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
简体中文
Information
For Readers
For Authors
For Librarians