No 27 (2016)

Social Pedagogy in the world

In this special issue we commemorate 30 years of  life of our magazine,  since its birth in 1986. For this reason, the monograph reflects the presence and development of social pedagogy in a wide range of contexts and countries around the world, with the participation of experts from Germany, Denmark, Finland, Sweden, Spain, Russia, Uruguay, Brazil, United Kingdom, United States, Japan and South Africa

Table of Contents

José Ortega Esteban
7-10

Presentation

Xavier Úcar Martínez, Juha Hämäläinen
13-18

Monographic

Heinz Suenker, Rita Braches
PDF
19-44
Martí Xavier March Cerdà, Carmen Orte Socias, Lluís Ballester Brage
45-82
Tatiana Romm
PDF
83-102
Niels Rosendal Jensen
PDF
103-127
Juha Hämäläinen, Lisberth Eriksson
PDF
129-151
Jorge Camors
153-178
Roberto Da Silva
179-198
Claire Cameron
PDF
199-223
Daniel Schugurensky
PDF
225-251
Asuka Kawano, Takeo Matsuda, Lan Xiao
PDF
253-280
Astrid Von Kotze, Salma Ismail, Linda Cooper
PDF
281-305

Books' reviews and Doctoral Dissertations

La evaluación participativa en la acción comunitaria. Aproximaciones teórica y metodológica
Héctor Núñez
309-310
Carme Tolosana Cidón
311-312
Elementos de las historias de vida que influyen en la elección profesional de los maestros de educación infantil en formación
Maria Luisa Sánchez Fernández
313-315
Millán Brea Castro
315-317
Narrativa y promoción de resiliencia. Factores de riesgo más frecuentes en futuros docentes en formación
Andrés Serrano Molina
317-319
Nuria Garro Gil
319-321