Main Navigation
Main Content
Sidebar
Register
Login
Toggle navigation
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Submissions
Estadísticas
Announcements
Indexación
Search
Home
Archives
Vol. 71 No. 2 (2019)
Published:
2019-06-16
Complete Issue
Vol. 71, nº 2, 2019
Bordón. Revista de Pedagogía
PDF (Español (España))
Articles
The meaning of life from an educational perspective. Pedagogical proposals
Javier Bermejo Fernández-Nieto
9-21
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Academic expectations of non-traditional students at the beginning of university
Manuel Rafael de-Besa-Gutiérrez, Javier Gil-Flores
23-38
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
What competencies do secondary schools require from novice teachers in Catalonia?
Montserrat Freixa Niella, Juan Llanes Ordoñez, Marta Venceslao Pueyo, Franciele Corti
39-54
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Promoting the pedagogical coordination through the middle leadership in secondary education. A systematic review
Inmaculada García-Martínez, Ana Martín-Romera
55-70
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
The transition to adult life of the young people leaving care The dimension of “residential life”
Rosa Goig Martínez, Isabel Martínez Sánchez
71-84
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Variables that influence the transition from Primary Education to Compulsory Secondary Education. A comprehensive model
Diego González-Rodríguez, María-José Vieira, Javier Vidal
85-108
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Perceived effectiveness in the development of tutoring in secondary education
Victor León Carrascosa, María José Fernández Díaz
109-123
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Analysis of the items of the questionnaire of attitudes towards statistics test: use of the multidimensional generalized partial credit model
Xavier G. Ordoñez Camacho, Delia Arroyo Resino, Covadonga Ruiz de Miguel
125-137
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Students from higher education institutions towards institutional and classroom policies on plagiarism
Ana María Porto Castro, Eva María Espiñeira Bellón, Luisa Losada Puente, Enelina María Gerpe Pérez
139-153
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Place-Based Education: an approach for a sustainable curriculum in higher education
Mª Fernanda Sánchez Contreras, Maria Ángeles Murga Menoyo
155-174
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Books Reviews
Torralba, F. (2018). Mundo volátil. Cómo sobrevivir en un mundo incierto e inestable. Barcelona: Kairós, 156 pp.
Cintia Carreira Zafra
PDF (Español (España))
Cantón Mayo, I. y Tardif , M. (coords.) (2018). Identidad profesional docente. Madrid: Narcea, 229 pp.
Marina García Carmona
PDF (Español (España))
Amilburu, G., Bernal, A. y González- Martín, M. (2018). Antropología de la educación. La especie educable. Madrid: Síntesis, 203 pp.
José Luis González Geraldo
PDF (Español (España))
Cantón Mayo, I. (2018). Escuelas rurales de la Maragatería. León: Eolas Ed., 442 pp.
Ángel Custodio Mingorance Estrada
PDF (Español (España))