Cachón Zagalaz, Javier, Universidad de Jaén, Spain
-
Retos Vol. 56 (2024) - Didactic experiences developed and investigated with empirical work
Benefits of yoga for postural education: proposed intervention program for elementary education
Abstract PDF (Español (España)) -
Retos Vol. 28 (2015) - Didactic experiences developed and investigated with empirical work
Propuesta didáctica bilingüe para educación física en educación primaria. Juegos populares y tradicionales ingleses (Bilingual proposal for teaching physical education in elementary education. Popular and traditional English games)
Abstract PDF (Español (España)) -
Retos Vol. 29 (2016) - Theoretical, systematic reviews and/or meta-analysis
Influencia del género, la edad y el nivel de actividad física en la condición física de alumnos de educación primaria. Revisión Bibliográfica (Influence of gender, age and level of physical activity over Physical Condition of Students in Primary Education
Abstract PDF (Español (España)) -
Retos Vol. 32 (2017) - Original Research Article
Relacion entre autoconcepto físico, ansiedad y personalidad manifestada en usuarios de gimnasios (Relationship between physical self-concept, anxiety and personality in gym clients)
Abstract PDF (Español (España)) -
Retos Vol. 32 (2017) - Original Research Article
Práctica físico-deportiva, actividades de ocio y concepción sobre la Educación Física en escolares de A Coruña (Sports Practice, Leisure-time Activities, and Notion of Physical Education in Schoolchildren from A Coruña)
Abstract PDF (Español (España)) Carta al editor (Español (España)) Autoria (Español (España)) -
Retos Vol. 35 (2019) - Original Research Article
Análisis del tiempo de clase en EF y propuestas para su optimización (Analysis of class time in physical education and proposals for optimization)
Abstract PDF (Español (España)) Certificado de Originalidad (Español (España))