Publishing
DOI:
https://doi.org/10.7179/PSRI_2015.26.00Abstract
Editorial nº 26 Pedagogía Social Revista InteruniversitariaDownloads
References
Ann Tsao, M. (2002). Diálogos 2020: El futuro del envejecimiento. Instituto de Migraciones y Servicios Sociales. Madrid, España: IMSERSO.
Brundtland, G.H. (2002). Diálogos 2020: El futuro del envejecimiento. Instituto de Migraciones y Servicios Sociales. Madrid, España: IMSERSO.
Caride, J.A. (2014). Editorial. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 2014, 24, pp. 9-12. Sociedad Iberoamericana de Pedagogía Social.
Lehr, U. (2008). La longevidad, un reto para el individuo y la sociedad. En Foro de la Sociedad Civil sobre Envejecimiento, celebrado en León, noviembre 2007. Madrid, España: IMSERSO.
Martínez Rodríguez, T. (2006). Envejecimiento activo y participación social en los centros sociales de personas mayores. Serie Documentos Técnicos de Política Social, 17. 2006, 47-61. Gobierno del Principado de Asturias.
OMS (2002). Envejecimiento activo: Un marco político. Revista Española de Geriatría y Gerontología, 37, Suplemento 2: 74-105.
Pinazo, S., Lorente, X., Limón, R., Fernández, S., & Bermejo, L. (2010). Envejecimiento y aprendizaje a lo largo de la vida. In L. Bermejo, Envejecimiento Activo y Actividades Socioeducativas con Personas Mayores, 3-10. Madrid, España: Editorial Médica Panamericana S.A.
Úcar, X. (2014). Presentación. Evaluación participativa y empoderamiento. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, 2014, 24, pp. 13-19. Sociedad Iberoamericana de Pedagogía Social.
Vaca, R., Monreal-Bosh, P. Bermejo, L., Limón, R., et al. (2015). El empoderamiento de las personas mayores en el contexto actual de la gerontología clínica y social. Revista Española de Geriatría y Gerontología. Sociedad Española de Geriatría y Gerontología. Aceptada publicación.
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
Copyright and right to archive
The published version of the articles can be self-archived by their authors in open access institutional and thematic repositories. However, Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria must authorize partial or global reutilisation on new papers or publications.
Published papers must be cited including the title of the journal Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, issue, pages and year of publication
Ethical responsibilities
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria does not accept any material that has been previously published in other documents or publications. Authors are responsible for obtaining the required permissions for partial or global reproduction any material from other publications, and to correctly quote its origin.
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria is obliged to detect and report fraudulent practices.
Only those who have intellectually contribute to the development of the paper must appear as authors.
The journal expects authors to declare any commercial partnership that might entail a conflict of interest with respect to the submitted article.
Authors must mention in the article, preferably in the “methodology” section, that the procedures used during the samplings and controls have been made after getting informed consent.
The journal will not use any received contribution in a way other than the goals described in these guidelines.
Copyright Notice
© Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria. Papers published in both the printed and online versions of this Journal are property of Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria, being required to cite the source in any partial or total reproduction.
Unless otherwise stated, all content of this electronic journal is distributed under "Creative Commons Attribution-Non commercial 3.0 Spain" (CC-by-nc) license for use and distribution. The informative version and the legal text of this license is available here. This has to be expressly stated in this way when necessary.