La integración metodológica como método de análisis de la imagen de las organizaciones deportivas con competencias en el deporte escolar de la Comarca de la Ribera Baja del Ebro
DOI:
https://doi.org/10.47197/retos.v0i9.35056Keywords:
Competencias, organizaciones, imagen, deporte escolarAbstract
El marco jurídico otorga las competencias a las diferentes organizaciones para desempeñar la prestación de un servicio. Conocerlo ayuda a determinar la responsabilidad de cada una, simultáneamente permite coordinar sus acciones. Los usuarios del servicio valoran esta prestación al tiempo que se hacen una imagen de la organización. El objeto de este trabajo es conocer la imagen que niños, padres y técnicos deportivos tiene de las organizaciones con competencias en el deporte escolar. Para ello hemos utilizado la integración metodológica materializada a través del cuestionario y el grupo de discusión. Los resultados demuestran la escasa valoración, por parte de los padres, de las organizaciones, mientras que los técnicos aprueban con mayor calificación a las organizaciones públicas más próximas a los usuarios.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and ensure the magazine the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine.
- Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (eg, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Is allowed and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to a subpoena more Early and more of published work (See The Effect of Open Access) (in English).
This journal provides immediate open access to its content (BOAI, http://legacy.earlham.edu/~peters/fos/boaifaq.htm#openaccess) on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. The authors may download the papers from the journal website, or will be provided with the PDF version of the article via e-mail.