Buscando el deporte educativo, ¿cómo formar a los maestros?

Authors

  • Fco. Javier Giménez Fuentes-Guerra
  • José Mª Rodríguez López

DOI:

https://doi.org/10.47197/retos.v0i9.35057

Keywords:

Deporte educativo, valores y deporte, formación de profesores, práctica reflexiva

Abstract

La escuela, cada vez más, ha de completar su función instructiva para asumir plenamente la función educativa o formativa. La posibilidad de integrar los contenidos de la Educación Física y especialmente los de la práctica deportiva,  en la formación y educación en valores de los escolares, se ha convertido en una necesidad. Por ello, intentamos reflexionar sobre la búsqueda de ese deporte educativo que tanto nos interesa y en la forma en que podemos hacerlo asequible  a los profesores y profesoras en formación.

Summary: the school, every time with more frequency, has to complete its training function in order to assume completely the educative and formative function. The possibility of integrating the Physical Education contents and specially those related to sport practice in the training and education in moral values has been converted into a necessity. That’s the reason why, we are trying to reflect about the search of that educative sport which we are so interested in and how to make it easier to teachers in training.

Published

2006-01-01

How to Cite

Giménez Fuentes-Guerra, F. J., & Rodríguez López, J. M. (2006). Buscando el deporte educativo, ¿cómo formar a los maestros?. Retos, 9, 40–45. https://doi.org/10.47197/retos.v0i9.35057

Issue

Section

Didactic experiences developed and investigated with empirical work

Most read articles by the same author(s)