Ecological citizenship education: an unavoidable exigency for our globalized society
DOI:
https://doi.org/10.7179/PSRI_2017.30.00Keywords:
editorialAbstract
-Downloads
References
Agenda 2030 del desarrollo Sostenible (2016). Asamblea General de Naciones Unidas.
Beriain, J. (2008). Aceleración y tiranía del presente. La metamorfosis en las estructuras temporales de la modernidad. Barcelona: Anthropos.
Evans, P. (2007). Instituciones y desarrollo en la era de la globalización neoliberal. Bogotá: ILSA.
Cieza, J. (2010). El compromiso y la participación comunitaria en los centros escolares. Un nuevo espacio-tiempo de intervención socioeducativa. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria..17, 123-136. Tercera época.
Collado, S., & Corraliza, J.A. (2016). Conciencia ecológica y bienestar en la infancia. Efectos de la relación con la naturaleza. Madrid. Edit. CCS.
Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Madrid: Santillana UNESCO
Latouche, S., (2008). La apuesta por el decrecimiento, ¿Cómo salir del imaginario dominante? Barcelona. Icaria.
LAUDATIO SI´(2015) , Encyclical letter of the holy father Francis on care for our common home.
Martel, F. (2012) Cultura Mainstream. Cómo nacen los fenómenos de masas. Madrid. Santillana.
Radrigán, J. (2001). Globalización, dominación y sentido común neoliberal, Revista Aportes, 16, Enero–abril, 43-56.
Merino, J.V. (2009). Educación Intercultural. Análisis, Estrategias y Programas de Intervención. Santiago de Chile. Ed. Conocimiento.
Russel, A. (2008). La mercantilización de la vida íntima. Buenos Aires/Madrid: Katz Traducido del original "The Commercialization of Intimate Life.
UNESCO (2015). Rethinking Education. Towards a global common good? París: UNESCO. Traducida al español con el título: Replantear la educación. Hacia un fin común mundial. Publicado también en 2015 por la UNESCO.
Torres, F. (2015). Secularización y aceleración. Bases teológicas del concepto sociológico de «aceleración social». Revista Internacional de Sociología, vol. 73 (2), e009, mayo-agosto DOI: http://dx.doi.org/10.3989/ris.2013.08.08.
Valencia, A. (2003). Ciudadanía ecológica: una noción subversiva dentro de una política global. Revista de Estudios Políticos (Nueva Época) Núm. 120. Abril-Junio 2003, 269-300.
Viché, M. (2015). @Ciberciudadanía. La revolución de los Ciudadanos Internet.. quadernsanimacio.net. 22, julio. Retrieved from http://quadernsanimacio.net/ANTERIORES/veintidos/index_htm_files/@Ciberciudadania.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright and right to archive
The published version of the articles can be self-archived by their authors in open access institutional and thematic repositories. However, Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria must authorize partial or global reutilisation on new papers or publications.
Published papers must be cited including the title of the journal Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, issue, pages and year of publication
Ethical responsibilities
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria does not accept any material that has been previously published in other documents or publications. Authors are responsible for obtaining the required permissions for partial or global reproduction any material from other publications, and to correctly quote its origin.
Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria is obliged to detect and report fraudulent practices.
Only those who have intellectually contribute to the development of the paper must appear as authors.
The journal expects authors to declare any commercial partnership that might entail a conflict of interest with respect to the submitted article.
Authors must mention in the article, preferably in the “methodology” section, that the procedures used during the samplings and controls have been made after getting informed consent.
The journal will not use any received contribution in a way other than the goals described in these guidelines.
Copyright Notice
© Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria. Papers published in both the printed and online versions of this Journal are property of Pedagogia Social. Revista Interuniversitaria, being required to cite the source in any partial or total reproduction.
Unless otherwise stated, all content of this electronic journal is distributed under "Creative Commons Attribution-Non commercial 3.0 Spain" (CC-by-nc) license for use and distribution. The informative version and the legal text of this license is available here. This has to be expressly stated in this way when necessary.