Reflexiones en torno a las competencias profesionales solicitadas a los maestros de educación física con la implantación de la LOGSE
DOI:
https://doi.org/10.47197/retos.v0i3.35095Abstract
En los planes de estudios para obtener el título de Maestro Especialista en Educación Física siempre ha habido unos créditos que llegaban impuestos a las Escuelas Universitarias de Formación del Profesorado y otros cuya implantación se debatía en la Junta de Centro de dichas Escuelas. Cuando se empezaron a construir los estudios de Maestro de Educación Física, Plan del 71, se señalaban las asignaturas de especialidad a partir de las comunes, aquellas que se impartían en todas las especialidades que contemplaba dicho Plan, eran aproximadamente el 50% de la carga total. Siguiendo este criterio elaboramos el primer Plan en la Escuela de Formación del Profesorado de EGB en Palencia, que junto con la de León fueron, como es sabido, las primeras en implantar dichos estudios.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and ensure the magazine the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine.
- Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (eg, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Is allowed and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to a subpoena more Early and more of published work (See The Effect of Open Access) (in English).
This journal provides immediate open access to its content (BOAI, http://legacy.earlham.edu/~peters/fos/boaifaq.htm#openaccess) on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. The authors may download the papers from the journal website, or will be provided with the PDF version of the article via e-mail.