Iguales pero iguales: Propuesta para el conocimiento de las discapacidades en enseñanza secundaria
DOI:
https://doi.org/10.47197/retos.v0i4.35091Abstract
El presente trabajo forma parte de un Proyecto llevado a cabo en el I.E.S. Butarque de Leganés (Madrid), con la intención de mostrar a nuestros alumnos/as el mundo de las personas discapacitadas, de manera que a través de una metodología activa y participativa, pudieran conocer la forma de sentir, de relacionarse y, en definiva, de vivir de estas personas.
Al ser un Proyecto desarrollado por el Departamento de Educación Física, hemos utilizado el movimiento, como una herramienta de trabajo para la simulación de las discapacidades, con el fin de fomentar en nuestros alumnos/as una actitud tolerante hacia las personas discapacitadas, además de favorecer el conocimiento y despertar el interés por los deportes que estas personas practican
Palabras claves: discapacitados, sordos, ciegos, motóricos, valores.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and ensure the magazine the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine.
- Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (eg, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Is allowed and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to a subpoena more Early and more of published work (See The Effect of Open Access) (in English).
This journal provides immediate open access to its content (BOAI, http://legacy.earlham.edu/~peters/fos/boaifaq.htm#openaccess) on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. The authors may download the papers from the journal website, or will be provided with the PDF version of the article via e-mail.