Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 18 No. 2 (2014): Escuela, familias y resultados académicos. Un nuevo modelo de análisis de las relaciones entre docentes y progenitores
Vol. 18 No. 2 (2014): Escuela, familias y resultados académicos. Un nuevo modelo de análisis de las relaciones entre docentes y progenitores
Published:
2015-12-02
Articles
Escuelas, familias y resultados académicos. Un nuevo modelo de análisis de las relaciones entre docentes y progenitores para el éxito de todo el alumnado
Jordi Collet-Sabé, Xavier Besalú, Jordi Feu, Antoni Tort
7-33
PDF (Español (España))
Schools, families and academic results: A new analytical model of the relationship between teachers and parents for student success
Jordi Collet-Sabé, Xavier Besalú, Jordi Feu, Antoni Tort
7-33
PDF
Padres y maestros hacia el diálogo. Una perspectiva inglesa
Carol Vincent
35-50
PDF (Español (España))
Parents and Teachers toward dialogue. An English perspective
Carol Vincent
35-50
PDF
Treinta años de consejos escolares. La participación de los padres y de las madres en el control y gestión de los centros sostenidos con fondos públicos en España
Rafael Feito Alonso
51-67
PDF (Español (España))
Thirty years of school councils. Parents’ involvement in the control and management of schools supported by public funding in Spain
Rafael Feito Alonso
51-67
PDF
Análisis del "alejamiento escolar" de los padres: Profundización y ampliación del campo de estudio
Guilles Monceau
69-80
PDF (Español (España))
Analysis of the "School distance” of parents: Depth and broadening of the scope of study
Guilles Monceau
69-80
PDF (Español (España))
¿Hay lugar para las familias en la educación secundaria? Percepciones y propuestas para una transformación del programa institucional de los centros educativos
Josep Castillo, Nuria Felip, Albert Quintana, Antoni Tort
81-97
PDF (Español (España))
Is there a place for families in secondary education? Perceptions and proposals to transform the institutional programme of schools
Josep Castillo, Nuria Felip, Albert Quintana, Antoni Tort
81-97
PDF
Gobernando a través de los padres y madres: Política educativa y construcción de subjetividades neoliberales en Inglaterra
Antonio Olmedo, Andrew Wilkins
99-116
PDF (Español (España))
Governing through parents: educational policy and the construction of neoliberal subjectivities in England
Antonio Olmedo, Andrew Wilkins
99-116
PDF
Familias y escuelas en tres centros educativos: En busca de relaciones compartidas
Sandra Martínez Pérez
117-133
PDF (Español (España))
Families and schools in three education centres: Looking for shared relationships
Sandra Martínez Pérez
117-133
PDF
Entre la teoría y la realidad: Opiniones y creencias del profesorado sobre la transmisión y fomento de hábitos saludables, a través del deporte y el juego, en la compleja relación Escuela-Familia
Juan Palomares Cuadros, Jesús Cimarro Urbano, Mar Cepero González, Beatriz Torres Campos, Manuel Estévez Díaz, Rosa Mª Martínez Pérez
135-151
PDF (Español (España))
Between theory and reality: views and beliefs of teachers about the transmission and promotion of healthy habits in the complex school-family relationship
Juan Palomares Cuadros, Jesús Cimarro Urbano, Mar Cepero González, Beatriz Torres Campos, Manuel Estévez Díaz, Rosa Mª Martínez Pérez
135-151
PDF
ESTRATEGIAS DE APOYO DE PADRES DE ALUMNOS DE ALTO DESEMPEÑO, PARA EL ESTUDIO Y APRENDIZAJE ESCOLAR
Aldo Bazán-Ramírez, Ana L. Navarro-Romero, Sandra Treviño-Siller, Doris Castellanos-Simons
153-175
PDF (Español (España))
Strategies support for school learning and study in parents of high perfomance students
Aldo Bazán-Ramírez, Ana L. Navarro-Romero, Sandra Treviño-Siller, Doris Castellanos-Simons
153-175
PDF
Contribution
¿Tienen ansiedad hacia las matemáticas los futuros matemáticos?
Rosa Nortes Martínez-Artero, Andrés Nortes Checa
153-170
PDF (Español (España))
Do future mathematicians have math anxiety?
Rosa Nortes Martínez-Artero, Andrés Nortes Checa
153-170
PDF
Análisis de competencias y oportunidades de empleo en una enseñanza de posgrado. Propuesta metodológica de evaluación en un Máster Interuniversitario de Educación Ambiental
Isabel Ponce Morales, Juan Carlos Tójar Hurtado
171-187
PDF (Español (España))
Analysis of competences and employment opportunities in postgraduate teaching. Methodological approach to evaluating an intercampus master degree in environmental education
Isabel Ponce Morales, Juan Carlos Tójar Hurtado
171-187
PDF
Formación en competencias básicas para el futuro profesorado de educación secundaria: Competencias informacionales y de resolución de conflictos
Eva Mª Torrecilla Sánchez, Fernando Martínez Abad, Susana Olmos Migueláñez, Mª José Rodríguez Conde
189-208
PDF (Español (España))
Basic competency training for future secondary education teachers: Informational competences on conflict resolution
Eva Mª Torrecilla Sánchez, Fernando Martínez Abad, Susana Olmos Migueláñez, Mª José Rodríguez Conde
189-208
PDF
Análisis de los procesos de justificación y generalización de la fórmula del área del rectángulo por alumnos del grado de Educación Primaria
Matías Arce, Laura Conejo, Tomás Ortega
209-227
PDF (Español (España))
Analysis of justification and generalization processes of the rectangle area formula by primary school students
Matías Arce, Laura Conejo, Tomás Ortega
209-227
PDF
La participación del alumnado en los procesos de formación y mejora docente. Una mirada a través de los discursos de orientadores y asesores de formación
Noelia Ceballos López, Teresa Susinos Rada
228-244
PDF (Español (España))
Students’ participation in teacher training and improvement processes. A view from the discourses of school counselors and training advisors
Noelia Ceballos López, Teresa Susinos Rada
228-244
PDF
La formación en competencias básicas: Un reto para la administración
María Rosa Roselló Ramón, Carme Pinya Medina
245-265
PDF (Español (España))
Basic skills training: a challenge for the government
María Rosa Roselló Ramón, Carme Pinya Medina
245-265
PDF
La profesionalización de los profesionales de la formación para el empleo en constante [In]definición en Europa
Georgina París Mañas, José Tejada Fernández, Jordi Coiduras Rodríguez
267-283
PDF (Español (España))
The Professionals´ professionalization of training for employment in constant (un) definition in Europe
Georgina París Mañas, José Tejada Fernández, Jordi Coiduras Rodríguez
267-283
PDF
Actuaciones interdisciplinares del profesorado universitario: Desarrolo y evaluación de las competencias genéricas de grado en la formación de estudiantes de Educación Primaria
Iñaki Karrera, Teresa Zulaika, Juan Aldaz
285-303
PDF (Español (España))
Interdisciplinary performance of University Professors: development and assessment of the generic competences in the training of primary school students
Iñaki Karrera, Teresa Zulaika, Juan Aldaz
285-303
PDF
La interacción social en el contexto de aula de Educación Física
Lylian González Plate, Enrique Rivera García, Carmen Trigueros Cervantes
305-320
PDF (Español (España))
The social interaction within the physical education classroom
Lylian González Plate, Enrique Rivera García, Carmen Trigueros Cervantes
305-320
PDF
Presupuestos epistemológicos del informe TALIS: ¿Qué espera la OCDE del profesorado?
Sonia Regina Landini, Rose Meri Trojan
321-333
PDF (Español (España))
Epistemological assumptions of the TALIS report: What does OECD expect of teachers?
Sonia Regina Landini, Rose Meri Trojan
321-333
PDF
Aplicación del aprendizaje basado en problemas para la formación de alumnado de educación en la atención a la discapacidad
Carolina Fernández-Jiménez, Mª Dolores López- Justicia, María Fernández, Mª Tamara Polo
335-352
PDF (Español (España))
Problem-Based Learning as a way to teach Education students how to support people with disabilities
Carolina Fernández-Jiménez, Mª Dolores López- Justicia, María Fernández, Mª Tamara Polo
335-352
PDF
La educación informal de los medios de comunicación y la protección de los menores de la violencia en televisión: Historia de un fracaso
Ángel Liceras Ruiz
353-365
PDF (Español (España))
The informal education of the media and the protection of minors from violence on television: a history of failure
Ángel Liceras Ruiz
353-365
PDF
Developed By
Open Journal Systems
Language
Euskara
Català
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
简体中文
Information
For Readers
For Authors
For Librarians