Main Navigation
Main Content
Sidebar
Register
Login
Toggle navigation
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Submissions
Estadísticas
Monográficos (convocatorias)
Indexación
Reviewers and rejection rate
Search
Home
Archives
Vol. 77 No. 1 (2025)
Published:
2025-03-30
Full Issue
PDF (Español (España))
Articles
Educational model and economy with artificial intelligence in the “age of singularity”
Gonzalo Ricardo Alegría Varona
13-29
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Aesthetic Education and Creativity in the University Student Experience. An Ethnographicnarrative study
Marlene Camarena-Acosta, Pablo Cortés-González, Elisa Lugo Villaseñor
31-46
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Common good, educational relationship and research relationship: a structural model
Manuel Alejandro Gutiérrez González, José Luis Ávila Valdez, Jana Aylim Mejía Toiber, Ana María Cuéllar Castilla
47-65
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Examining The Mediating Role of Individual Capacity in The Impact of Spiritual Leadership and Collaborative Culture on Teacher Performance
Yuni Kasmawati, Noermijati Noermijati, Dodi Wirawan Irawanto, Wahdiyat Moko
67-86
PDF
HTML
XML
Trait emotional intelligence Spanish teachers’ and its importance for teacher job performance
Helena-Fuensanta Martínez-Saura, María-Cristina Sánchez-López, Juan-Carlos Pérez-González
87-101
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
A systematic review of the positive effects of storytelling for the linguistic competence of English as a foreign language
Mercedes Pérez Agustín, Cristina de la Peña Alvárez
103-119
PDF
HTML
XML
Analysis of guidelines for the use of artificial intelligence in higher education: a comparison between Spanish universities
Judit Ruiz-Lázaro, Sara Redondo-Duarte, Eva Jiménez-García, Sonia Martínez-Requejo, Alba Galán-Íñigo
121-153
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Natural language processing by AI in the assessment of open-ended student responses in the DOCENTIA-UCM program
José Manuel Segovia Guisado, Ana Renuncio García, Gricela Elizabeth Andrade Ruiz, Andrés Cano Maganto, Ares Bordes Llados, Sonia Martín López, María del Mar Egea Mota, Miguel Ángel Sastre Castillo
155-175
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Books Reviews
Carrasco Pons, S. (ed.). (2024). Migración, movilidad y educación. Estrategias familiares y respuestas escolares. Síntesis.
Julia Rípodas
179-180
PDF (Español (España))
Ruiz-Corbella, M. y García-Gutiérrez, J. (2023). Aprendizajeservicio: escenarios de aprendizajes éticos y cívicos. Narcea, 239 pp.
Idoia Correa Díaz
181-182
PDF (Español (España))