Main Navigation
Main Content
Sidebar
Register
Login
Toggle navigation
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Submissions
Estadísticas
Announcements
Indexación
Search
Home
Archives
Vol. 69 No. 4 (2017): ÉTICA Y UNIVERSIDAD
Editores invitados: Francisco Esteban y Pádraig Hogan
Published:
2017-09-21
Complete Issue
NÚMERO COMPLETO
Bordón. Revista de Pedagogía
PDF (Español (España))
Introduction to the Special Issue
The heart of the matter: reviewing ethical issues in higher education
Francisco Esteban, Pádraid Hogan
11-15
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Articles
The ethical subject in the university studies of education: humanism, posthumanism and democracy
Juan Garcia Gutiérrez, Fernando Gil Cantero, David Reyero García
19-33
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
The ethical dimension of Higher Education in Dentistry: a study in Brazil
Mirelle Finkler, Flavia Regina Souza Ramos
35-49
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Ethical development in Business Administration and Management Degrees: possible setbacks
Teodor Mellen Vinagre, Amelia Tey Teijón, Francisco Esteban Bara
51-62
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
The ethics of Service Learning at university: an interpretation from pragmatism
José Luis González Geraldo, Gonzalo Jover, Miquel Martínez
63-78
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
The commitment to literature for ethical training in the university. A classroom experience with Colombian students
Victoria Eugenia Angel Alzate
79-92
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
XML (Español (España))
Shaping a new ethical landscape in teacher education: an Irish experience in an international context
Rose Dolan, Pádraig Hogan
93-108
PDF
HTML
XML
Embedding ethical agency in initial teacher education: the professional master of education
Anthony Malone
109-123
PDF
HTML
XML
Ethics education at the university: from teaching an ethics module to education for the good life
Doret de Reuyter, Anders Schinkel
125-138
PDF
HTML
XML (Español (España))
The exclusion of ethics
Paul Standish
139-150
PDF
HTML
XML
Books Reviews
DEWEY, J. (2016). Democracia e educación: Unha introdución á filosofía da educación. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela / Fundación BBVA. Traducción de Manuel F. Vieites García; prólogo de Antón Costa Rico. 553 pp.
Gonzalo Jover
PDF (Español (España))
JIMÉNEZ CORTÉS. R., REBOLLO CATALÁN, A. Y GARCÍA PÉREZ, R. (2016). Aprendizaje con TIC para la inclusión digital. Las mujeres como tejedoras de las redes sociales. Madrid: Editorial Síntesis, 167 pp.
Patricia Ibáñez Ibáñez
PDF (Español (España))
GARGALLO LÓPEZ, B. (coord.) (2017). Enseñanza centrada en el aprendizaje y diseño por competencias en la universidad. Fundamentación, procedimientos y evidencias de aplicación e investigación. Valencia: Tirant lo Blanch, 338 pp.
Miguel Anxo Santos Rego
PDF (Español (España))
IBÁÑEZ-MARTÍN, J.A. (2017) Horizontes para los educadores. Las profesiones educativas y la promoción de la plenitud humana. Madrid: Editorial Dykinson. 279 pp.
Carmen Alba Pastor
PDF (Español (España))
NÚÑEZ CUBERO, L. Y ROMERO PÉREZ, C. (2017). Teoría de la Educación. Capacitar para la práctica. Madrid: Pirámide, 184 pp.
Ernesto Colomo Magaña
PDF (Español (España))