EDUCACIÓN FÍSICA Y DEPORTE ESCOLAR: MISMOS DEBATES, DISTINTOS PAÍSES (Brasil-España)
DOI:
https://doi.org/10.47197/retos.v0i4.35093Abstract
Este artículo nace a partir de nuestra aproximación con la realidad escolar y la literatura en el área de la Educación Física en Brasil y España. Al percibir que determinadas matizaciones sobre la cuestión del deporte en la escuela en España también habían sido elementos de discusión en Brasil, resolvimos presentar nuestros entendimientos sobre la temática. No se pretende hacer comparaciones entre los dos países sino presentar algunas reflexiones que puedan contribuir al debate. Empezamos enmarcando nuestro conocimiento sobre Educación Física y presentando algunos equívocos de entendimiento en esta área que consideramos que interfieren en la propuesta de cambios críticos. Finalizamos procurando presentar una propuesta llevada a cabo en Brasil, que se desarrolla con éxito y que tiene relación con el contenido deportivo como componente curricular en la EF.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and ensure the magazine the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine.
- Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (eg, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Is allowed and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to a subpoena more Early and more of published work (See The Effect of Open Access) (in English).
This journal provides immediate open access to its content (BOAI, http://legacy.earlham.edu/~peters/fos/boaifaq.htm#openaccess) on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. The authors may download the papers from the journal website, or will be provided with the PDF version of the article via e-mail.