La música como recurso didáctico en Educación Física
DOI:
https://doi.org/10.47197/retos.v0i6.35080Keywords:
Didáctica, Educación Física y músicaAbstract
En nuestra opinión, en los últimos tiempos, el profesorado de Educación Física está utilizando cada vez con menor frecuencia la música como recurso didáctico en el desarrollo de sus actividades docentes. Sin embargo creemos que la música puede serle de gran ayuda, tanto desde el punto de vista de motivación extrínseca como de recurso metodológico. Además la música forma parte consustancial de la vida de nuestro alumnado. Este artículo pretende ser una guía para invitar al profesorado de Educación Física a utilizar la música como recurso didáctico significativo a la hora de preparar sus sesiones. En él se habla sobre los efectos de la música sobre el organismo, el lugar que la misma ha ocupado en la historia de nuestra materia, de las funciones que la música puede cumplir en nuestras clases, de la sistematización de su uso y de los procedimientos para su selección y utilización.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and ensure the magazine the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine.
- Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (eg, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Is allowed and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to a subpoena more Early and more of published work (See The Effect of Open Access) (in English).
This journal provides immediate open access to its content (BOAI, http://legacy.earlham.edu/~peters/fos/boaifaq.htm#openaccess) on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. The authors may download the papers from the journal website, or will be provided with the PDF version of the article via e-mail.