Juego y psicomotricidad. Propuesta y análisis de un programa de trabajo (Segunda parte)
DOI:
https://doi.org/10.47197/retos.v0i9.35055Keywords:
Juego infantil, Desarrollo lúdico. Psicomotricidad. Metodología psicomotriz dinámica. Atención a la diversidad, Síndrome de DownAbstract
En la primera parte de este documento se ha justificado la importancia que tienen las actividades lúdicas infantiles en el desarrollo integral del niño y se ha fundamentado la metodología psicomotriz de corte dinámico a utilizar. En esta segunda parte se define, registra e interpreta la intervención que, partiendo de dichos presupuestos, se lleva a cabo con un sujeto de 20 meses diagnosticado de síndrome de Down. Se propone el programa de trabajo, se recoge una sesión “tipo”, se describen los juegos realizados a lo largo del todo el proceso que duró la intervención y se apuntan una serie de conclusiones relevantes que se derivan de la actividad realizada y que justifican la actuación efectuada así como la línea de investigación que estamos desarrollando en al ámbito de la discapacidad.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and ensure the magazine the right to be the first publication of the work as licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of authorship of the work and the initial publication in this magazine.
- Authors can establish separate additional agreements for non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (eg, to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Is allowed and authors are encouraged to disseminate their work electronically (eg, in institutional repositories or on their own website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as to a subpoena more Early and more of published work (See The Effect of Open Access) (in English).
This journal provides immediate open access to its content (BOAI, http://legacy.earlham.edu/~peters/fos/boaifaq.htm#openaccess) on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. The authors may download the papers from the journal website, or will be provided with the PDF version of the article via e-mail.