Zum Inhalt springen
Zur Hauptnavigation springen
Zur Fußzeile springen
Open Menu
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Mitteilungen
Über uns
Über die Zeitschrift
Einreichungen
Redaktion
Erklärung zum Schutz persönlicher Daten
Kontakt
Suchen
Suchen
Registrieren
Einloggen
Suchen
Suchen
Home
/
Archiv
/
Bd. 14 Nr. 1 (2010): La práctica de la innovación educativa y nuestro conocimiento sobre ella
Bd. 14 Nr. 1 (2010): La práctica de la innovación educativa y nuestro conocimiento sobre ella
Veröffentlicht:
2016-01-19
Monográfico
Editorial: La práctica de la innovación educativa y nuestro conocimiento sobre ella
Julián López Yáñez
3-6
PDF (Español (España))
Editorial: The practice of innovation in education and our knowledge about it
Julián López Yáñez
3-6
PDF (English)
Sostenibilidad de la innovación en los centros escolares: Sus bases institucionales
Julián López Yáñez
9-28
PDF (Español (España))
Sustainability of innovation in schools: It's organizational foundations
Julián López Yáñez
9-28
PDF (English)
Contextos difíciles e historias turbulentas como motores de la innovación
Mariana Altopiedi, Luis Carlos López Jiménez
29-35
PDF (Español (España))
Difficult contextos and turbulento stories as triggers for innovation
Mariana Altopiedi, Luis Carlos López Jiménez
29-35
PDF (Español (España))
Prácticas innovadoras en las escuelas orientadas hacia el cambio: Ámbitos y modalidades
Mariana Altopiedi, Paulino Murillo Estepa
47-70
PDF (Español (España))
Innovative practices in schools facing change: areas and modalities
Mariana Altopiedi, Paulino Murillo Estepa
47-70
PDF (Español (España))
Liderazgo para sostener procesos de innovación en la escuela
Julián López Yáñez, José Manuel Lavié Martínez
71-92
PDF (Español (España))
Leadership to sustain innovation processes in school
Julián López Yáñez, José Manuel Lavié Martínez
71-92
PDF (Español (España))
Culturas institucionales que facilitan y dificultan la mejora en la escuela
Marita Sánchez Moreno, Julián López Yáñez
93-110
PDF (Español (España))
Organizational culturas that shape and impede school improvement processess
Marita Sánchez Moreno, Julián López Yáñez
93-110
PDF (Español (España))
Innovación educativa en España desde el punto de vista de sus protagonistas
Carlos Marcelo García, Cristina Mayor Ruíz, Beatriz Gallego Noche
111-134
PDF (Español (España))
Educational innovation in Spain from the point of view of participants
Carlos Marcelo García, Cristina Mayor Ruíz, Beatriz Gallego Noche
111-134
PDF (Español (España))
La innovación educativa en el País Vasco: Inclusión, equidad e integración europea
Pello Aramendi Jauregui
135-152
PDF (Español (España))
Educational innovation in the Basque country: Inclusive equity and European integration
Pello Aramendi Jauregui
135-152
PDF (Español (España))
La innovación educativa en Cantabria: Calidad, equidad y apertura a la comunidad
Pello Aramendi Jauregui
152-170
PDF (Español (España))
Educational innovation in Cantabria: Quality, equity and openness to the community
Pello Aramendi Jauregui
152-170
PDF (Español (España))
Innovación educativa en España desde la perspectiva de grupos de discusión
Marita Sánchez Moreno, Paulino Murillo Estepa
171-189
PDF (Español (España))
Educational Innovation in Spain: A Focus Group approach
Marita Sánchez Moreno, Paulino Murillo Estepa
171-189
PDF (Español (España))
La innovación educativa en España desde la perspectiva de grupos de discusión: El caso de la comunidad autónoma de Canarias
Juan Santiago Arencibia Arencibia, Juan Manuel Moreno Olmedilla
192-214
PDF (Español (España))
A Focus Group approach to School-based Educational Innovation: The Case of the Canary Islands in Spain
Juan Santiago Arencibia Arencibia, Juan Manuel Moreno Olmedilla
192-214
PDF (Español (España))
La innovación educativa en las comunidades autónomas de Cataluña y Aragón
Joaquín Gairín Sallán, Carme Armengol Asparó, José Luís Muñoz Moreno
216-236
PDF (Español (España))
Educational innovation in Catalonia and Aragon
Joaquín Gairín Sallán, Carme Armengol Asparó, José Luís Muñoz Moreno
216-236
PDF (Español (España))
Innovar no admite el imperativo
Marta Poncet Souto, Rufino González Fernández
237-250
PDF (Español (España))
To innovate does not accept the impererative
Marta Poncet Souto, Rufino González Fernández
237-250
PDF (Español (España))
La mejora de la convivencia en un instituto de educación secundaria de la comunidad de Madrid
Juan Carlos Torrego Seijo
251-274
PDF (Español (España))
Improving co-existence in a secondary school in the community of Madrid
Juan Carlos Torrego Seijo
251-274
PDF (Español (España))
La innovación: Eje de la docencia y el aprendizaje
Maria Rosa Rosselló Ramón, Joan J. Muntaner Guasp
276-289
PDF (Español (España))
Innovation: axis of teaching and learning
Maria Rosa Rosselló Ramón, Joan J. Muntaner Guasp
276-289
PDF (Español (España))
Innovación y cultura colaborativa en un centro de educación especial
Bernardino Salinas Fernández, Carolina Cotillas Alandí
291-302
PDF (Español (España))
Innovation and collaborative culture in a special education school
Bernardino Salinas Fernández, Carolina Cotillas Alandí
291-302
PDF (Español (España))
De la innovación deseada a a innovación posible. Escuelas alteradas por las TIC
Maria Lourdes Montero, Adriana Gewerc
303-318
PDF (Español (España))
From the desired innovation to realistic innovation. Schools changed by ICT
Maria Lourdes Montero, Adriana Gewerc
303-318
PDF (Español (España))
Innovación con TIC* y cambio sostenible. Un proyecto de investigación colaborativa
Maria Dolores Sanz Lobo, Esther Martínez Piñeiro, Eulogio Pernas Morado
319-337
PDF (Español (España))
Innovation with ICT and sustainable change. A collaborative research project
Maria Dolores Sanz Lobo, Esther Martínez Piñeiro, Eulogio Pernas Morado
319-337
PDF (Español (España))
La construcción colectiva de un portal web de centro. Una experiencia de innovación sostenible
Maria Helena Zapico Barbeito, Adriana Gewerc Barujel, Maria Lourdes Montero Mesa
339-353
PDF (Español (España))
The collaborative construction of a school web portal. An experience of sustainable innovation
Maria Helena Zapico Barbeito, Adriana Gewerc Barujel, Maria Lourdes Montero Mesa
339-353
PDF (Español (España))
Firma Invitada
Estudios curriculares y la historia del presente
Thomas S. Popkewitz
355-370
PDF (Español (España))
Curriculum studies and the history of the present
Thomas S. Popkewitz
355-370
PDF (Español (España))
Colaboración
La enseñanza de emociones y creencia a alumnos con trastornos del espectro autista: Una investigación colaborativa
Josefina Lozano Martínez, Salvador Alcaraz García, Pilar Colás Bravo
365-382
PDF (Español (España))
The teaching of emotions and beliefs to students with autism spectrum disorders: Collaborative research
Josefina Lozano Martínez, sal Alcaraz García, Pilar Colás Bravo
365-382
PDF (Español (España))
¿Es necesaria la red europea de Educación Superior?
Miguel Pérez Ferra, Rocío Quijano López
383-298
PDF (Español (España))
Is the European Higher education network necessary?
Miguel Pérez Ferra, Rocío Quijano López
383-398
PDF (Español (España))
Formación del Magisterio y reformas educativas en España: 1960-1970
Miguel Beas Miranda
397-414
PDF (Español (España))
Teacher training and the different educational reforms in Spain: 1960-70
Miguel Beas Miranda
397-414
PDF (Español (España))
Los problemas de la educación
Antonio Rus Arboledas
415-428
PDF (Español (España))
Problems in education
Antonio Rus Arboledas
415-428
PDF (Español (España))
Reseñas
Educación permanente y relaciones internacionales.
Emilio Crisol Moya
20-23
PDF (Español (España))
Capital social y capital simbólico como factores de exclusión y desarrollo social.
Francisco Javier Amores Fernández
20-24
PDF (Español (España))
Organizarse mejor. Habilidades, estrategias, técnicas y hábitos de estudio.
Beatriz Barrero Fernández
20-23
PDF (Español (España))
entwickelt von
Open Journal Systems
Sprache
Euskara
Català
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
简体中文
Informationen
Für Leser/innen
Für Autor/innen
Für Bibliothekar/innen