Health advertising
DOI:
https://doi.org/10.23938/ASSN.0654Keywords:
Legislación. Publicidad. Salud pública. Sanidad.Abstract
The purpose of this work is to make a brief review of the recent history of health advertising, of the legal basis of its control, of experience accumulated and of future perspectives in this field. Reference is made to the most frequent problems relating to the content of the advertising messages and the need is underlined for the Foral Community of Navarra to be able to legislate on the health advertising referring to the Health Centres, Services and Establishments, explicitly delimiting the criteria that will guarantee fulfillment of the principles of truthfulness, exactness, transparency, loyal competition and health protection.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
La revista Anales del Sistema Sanitario de Navarra es publicada por el Departamento de Salud del Gobierno de Navarra (España), quien conserva los derechos patrimoniales (copyright ) sobre el artículo publicado y favorece y permite la difusión del mismo bajo licencia Creative Commons Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0). Esta licencia permite copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente el artículo, siempre que siempre que se cite la autoría y la publicación inicial en Anales del Sistema Sanitario de Navarra, y se distinga la existencia de esta licencia de uso.