##navigation.skip.main##
##navigation.skip.nav##
##navigation.skip.footer##
Open Menu
Unekoa
navigation.archives
Anuntzioak
Guri buruz
about.aboutContext
Aurkezpenak
Talde editoriala
manager.setup.privacyStatement
Kontaktua
Bilatu
Bilatu
Erregistratu
Hasi saioa
Bilatu
Bilatu
##common.homepageNavigationLabel##
##navigation.breadcrumbSeparator##
##navigation.archives##
##navigation.breadcrumbSeparator##
bol: 19 zk: 3 (2015): Dealing again with early school leaving? An analysis of policies, practices, and subjectivities
bol: 19 zk: 3 (2015): Dealing again with early school leaving? An analysis of policies, practices, and subjectivities
Argitaratuta:
2015-12-23
Monográfico
Editorial: Dealing again with early school leaving? An analysis of policies, practices and subjectivities
Aina Tarabini, Xavier Rambla
1-7
PDF (Español (España))
Dealing again with early school leaving? An analysis of policies, practices and subjectivities
Aina Tarabini, Xavier Rambla
1-7
PDF (Español (España))
Desigualdades escolares, herramientas para evaluarlas y estudio de los procesos de producción
Jean-Yves Rochex
8-25
PDF (Español (España))
School inequalities, tools to evaluarte them, and the study of the production processes.
Jean-Yves Rochex
8-25
PDF (English)
La construcción del abandono temprano de la escuela como concepto político: Un análisis en la sociología de la educación
Eunice Macedo, Helena C. Araújo, António Magalhães, Cristina Rocha
28-42
PDF (Español (España))
The construction of early school leaving as a political concept: an analysis in the sociology of education
Eunice Macedo, Helena C. Araújo, António Magalhães, Cristina Rocha
28-42
PDF (English)
Una oportunidad para evaluar las teorías del cambio: La estrategia europea contra el abandono escolar prematuro
Xavier Rambla, Clara Fontdevila
44-57
PDF (Español (España))
An opportunity to evaluate theories of change: the european strategy to prevent early school leaving
Xavier Rambla, Clara Fontdevila
44-57
PDF (English)
La beca 6000 en Andalucía: Política, discurso y prácticas
Magdalena Jiménez, Antonio Luzón, Mónica Torres
58-77
PDF (Español (España))
Beca 6000 in Andalusia: policy, discourse and practices
Magdalena Jiménez, Antonio Luzón, Mónica Torres
58-77
PDF (English)
¿Qué pueden hacer los centros públicos ante el abandono escolar prematuro? Explorando las medidas del apoyo al alumnado a través de dos estudios de caso en Cataluña en un contexto de crisis
Sílvia Carrasco, Laia Narciso, Marta Bertran
76-92
PDF (Español (España))
What can public schools do about Early School Leaving? Exploring support measures for students through two case studies in Catalonia in a context of crisis
Sílvia Carrasco, Lai Narciso, Marta Bertran
76-92
PDF (English)
¿Puede la educación transformar el orden social? Descripción de una modalidad pedagógica que permite el acceso a posiciones sociales diferenciales
Elena Giménez, Almudena Navas, Oscar Graizer
94-109
PDF (Español (España))
Can Education Compensate Society? The description of a Pedagogical Modality that allows access to differentiated social positions
Elena Giménez, Almudena Navas, Oscar Graizer
94-109
PDF (English)
El camino desde la vulnerabilidad escolar hacia el desenganche educativo. El papel de las escuelas de segunda oportunidad en la estrategia contra el abandono educativo
Beatriz Prieto Toraño
110-125
PDF (Español (España))
The path from school vulnerability to early school dropout. The role of Second Chance Schools in the strategy against school leaving
Beatriz Prieto Toraño
110-125
PDF (English)
Las perspectivas del profesorado y alumnado sobre la implementación de los programas de diversificación curricular en institutos de enseñanza secundaria del municipio de Palma (Mallorca)
Joan Amer, Belén Pascual
126-138
PDF (Español (España))
Perspectives of teachers and students on the implementation of curricula diversification programmes in secondary schools in the city of Palma (Mallorca)
Joan Amer, Belén Pascual
126-138
PDF (English)
Cambios de aguja en las vías del tren: El programa de escolarización complementaria en la Comunidad autónoma del País Vasco
Amaia Mendizabal, Arantxa Uribe-echevarria, Francisco Luna
140-156
PDF (Español (España))
Changing Tracks: Complementary Education Programme in the Basque country
Amaia Mendizabal, Arantxa Uribe-echevarria, Francisco Luna
140-156
PDF (English)
Los centros escolares y su contribución a paliar el desenganche y abandono escolar
Mª Teresa González González
158-176
PDF (Español (España))
Schools and their contribution to mitigating disengagement and early school leaving
Mª Teresa González González
158-176
PDF (English)
Vocational students’ intention to drop out in Flanders: The role of teacher beliefs
Mieke Van Houtte, Jannick Demanet
178-194
PDF (English)
La vinculación escolar como antídoto del abandono escolar prematuro: Explorando el papel de habitus institucional
Aina Tarabini, Marta Curran, Alejandro Montes, LLuís Parcerisa
196-212
PDF (Español (España))
School engagement as an antidote of Early School Leaving: exploring the role of the Institutional Habitus
Aina Tarabini, Marta Curran, Alejandro Montes, LLuís Parcerisa
196-212
PDF (English)
¿Sueña la juventud vulnerable con trabajos precarios? La toma de decisiones en los itinerarios de (In/Ex)clusión educativa
Vicent Horcas López, Joan Carles Bernad i Garcia, Ignacio Martínez Morales
211-225
PDF (Español (España))
Do Vulnerable Youth Dream Of Precarious Employment? Decision Making at (In/Ex) clusion Pathways
Vicent Horcas López, Joan Carles Bernad i Garcia, Ignacio Martínez Morales
211-225
PDF (English)
Firma Invitada
La práctica como teoría de cambio. Investigación sobre profesores y su formación
Thomas S. Popkewitz
428-453
PDF (Español (España))
PRACTICE AS A THEORY OF CHANGE: RESEARCH ON TEACHERS AND TEACHER EDUCATION
Thomas S. Popkewitz
428-453
PDF (English)
Colaboración
Factores de riesgo del abandono escolar desde la perspectiva del profesorado de Educación Secundaria Obligatoria en Andalucía (España)
Sebastián González Losada, Mª del Pilar García Rodríguez, Francisco Ruíz Muñoz, Juan Manuel Muñoz Pichardo
227-245
PDF (Español (España))
Risk factors of early school leaving: Andalusia middle school teachers’ perspective
Sebastián González Losada, Mª del Pilar García Rodríguez, Francisco Ruíz Muñoz, Juan Manuel Muñoz Pichardo
227-245
PDF (English)
El contexto familiar del alumnado en riesgo de abandono escolar temprano según la tipología familiar
Juan Carlos Martín Quintana, Jesús A. Alemán Falcón, Rosa Marchena Gómez, Rafael Santana Hernández
246-263
PDF (Español (España))
Family background of students at risk of early school leaving by family typology
Juan Carlos Martín Quintana, Jesús Alemán Falcón, Rosa Marchena Gómez, Rafael Santana Hernández
246-263
PDF (English)
Las niñas; Las últimas. Un estudio sobre el abandono escolar femenino en Kibosho Central (Tanzania)
Felista John, Andrea Francisco, Lidón Moliner
264-278
PDF (English)
PDF (Español (España))
Girls; the latest. A study of female dropout in Central Kibosho (Tanzania)
Felista John, Andrea Francisco, Lidón Moliner
264-278
PDF (English)
Educación media básica y continuidad educativa en Uruguay. Un estudio de caso
Alejandra Albornoz, María Cristina González, Malena Domínguez, Mariela Baccino, Schubert Rodríguez, Sheyla Tarde
282-291
PDF (Español (España))
Middle Education and continuity of education in Uruguay: A case study
Alejandra Albornoz, María Cristina González, Malena Domínguez, Mariela Baccino, Schubert Rodríguez, Sheyla Tarde
282-291
PDF (English)
La competencia entre sectores de clases medias-altas y la movilización de capitales en torno a la oferta educativa
Agnès van Zanten
292-304
PDF (Español (España))
Competition between sectors upper middle classes and mobilization capital around the educational offer
Agnès van Zanten
292-304
PDF (English)
Redes sociales y dispositivos móviles en la en la comunicación de los estudiantes de Educación Secundaria
Teresa García Gómez, Juan Bautista Martínez Rodríguez
306-324
PDF (Español (España))
Social networks and mobile devices in high school students´communication
Teresa García Gómez, Juan Bautista Martínez Rodríguez
306-324
PDF (English)
Evaluación de planes de mejora en centros educativos de orientación inclusiva
Pilar Arnaiz Sánchez, Cecilia Mª Azorín Abellán, Mari Paz García Sanz
326-346
PDF (Español (España))
Evaluation of improvement plans in inclusion-oriented schools
Pilar Arnaiz Sánchez, Cecilia Mª Azorín Abellán, Mari Paz García Sanz
326-346
PDF (English)
Las TIC y la educación en los estudios sobre la fragilidad en personas mayores
María R. Belando-Montoro, Matías Bedmar
348-360
PDF (Español (España))
ICT and education in studies on frailty in elderly people
María R. Belando-Montoro, Matías Bedmar
348-360
PDF (English)
Innovación en la enseñanza universitaria a través de redes de colaborativas: Caso de estudio aplicado al grado de periodismo
Dimitrina J. Semova, Eva Aladro Vico, Paula Requeijo, Ana I. Segovia, Graciela Padilla
361-379
PDF (Español (España))
Innovation in higher education through collaborative networks: a case study applied to the degree of Journalism
Dimitrina J. Semova, Eva Aladro Vico, Paula Requeijo, Ana I. Segovia, Graciela Padilla
361-379
PDF (English)
La distancia entre el trabajo del profesorado y del alumnado en el EEES: ¿Una brecha peligrosa?
Juan A. Rodríguez, Pablo Joel Santana
380-404
PDF (Español (España))
The distance between teachers’ and students’ work in EHEA: ¿a dangerous gap?
Juan A. Rodríguez, Pablo Joel Santana
380-404
PDF (English)
El cuento musical. Análisis de sus componentes textuales, musicales e ilustrados para el desarrollos de las competencias básicas en Educación Primaria
María Isabel de Vicente- Yagüe Jara, Pedro Guerrero Ruíz
398-418
PDF (Español (España))
The musical tale. Analysis of its textual components, music and drawings for developing basic skills in Primary Education
María Isabel de Vicente- Yagüe Jara, Pedro Guerrero Ruíz
398-418
PDF (English)
Matemáticas escolares y cambio curricular (1945-2014). El caso de los números racionales
Elena Castro-Rodríguez, José L. Lupiáñez, Juan F. Ruiz-Hidalgo, Luis Rico, Ángel Díez
420-438
PDF (Español (España))
School mathematics and curriculum change (1945-2014). The case of rational numbers
Elena Castro-Rodríguez, José L. Lupiáñez, Juan F. Ruiz-Hidalgo, Luis Rico, Ángel Díez
420-438
PDF (English)
Reseñas
El futuro de los MOOC. Retos de la formación online, masiva y abierta
Santiago Mengual
PDF (Español (España))
Evaluación por competencias en educación superior.
Isabel Cantón Mayo
PDF (Español (España))
América Latina después de PISA: Lecciones aprendidas de la educación en siete países (2000- 2015)
Ramón Montes Rodríguez
PDF (Español (España))
Trayectorias del desarrollo de los sistemas educativos modernos. Entre nacional y lo global.
Domingo Barroso Hurtado
PDF (Español (España))
Estrategias para una dirección escolar eficaz: Cómo motivar, inspirar y liderar.
Marta Camarero
PDF (Español (España))
##plugins.block.developedBy.blockTitle##
Open Journal Systems
Hizkuntza
Euskara
Català
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
简体中文
Informazioa
Irakurleentzat
Egileentzat
Liburuzainentzat