Learning of Audacity for the edition and production of digital didactic contents
PDF (English)

Métricas alternativas

Cómo citar

Muñoz González, J. M., Vega Gea, E. M., & Hidalgo Ariza, M. D. (2019). Learning of Audacity for the edition and production of digital didactic contents. Pixel-Bit. Revista De Medios Y Educación, (55), 7–21. https://doi.org/10.12795/pixelbit.2019.i55.01

Resumen

In present society it is essential to provide the necessary training to future teachers so they can accomplish innovative teaching and learning methodologies, where ICT and digital learning resources play a key role that will enable the student's knowledge and skills to be successfully developed. This research is approached from a quantitative methodology, by using a questionnaire created ad hoc about the learning and the assessment of the Audacity software tool for creating digital didactic resources, in the Early Childhood Education Degree from the University of Cordoba. The results obtained show a positive assessment of the tool studied and its subsequent use for audiovisual productions.

https://doi.org/10.12795/pixelbit.2019.i55.01
PDF (English)

Citas

Aldas, J. & Uriel, E. (2017). Análisis multivariante aplicado con R. Madrid: Paraninfo.

Blanco, A. & Anta, P. (2016). La perspectiva de estudiantes en línea sobre los entornos virtuales de aprendizaje en la educación superior. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 2(2), 109-116.

Browne, M. W. & Cudeck, R.t (1993). Alternative ways of assessing model fit. In Kenneth A. Bollen & J Scott Long (eds.). Testing structural equation models, pp. 136-162. Newsbury Park, CA: Sage.

Byrne, B. M. (1994). Structural equation modeling with EQS and EQS/Windows. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Castells, M. (2002). La era de la información. La sociedad red (Vol. I). México, D.F: Siglo XXI.

Cuenca, A. & Lozano, S. (2016). La enseñanza de la investigación. Diálogo entre la teoría y el oficio del investigador en Trabajo Social. La Plata: Editorial de la Universidad Nacional de La Plata (EDULP)

Dans, I. & Muñoz, P. C. (2016). Las redes sociales como motivación para el aprendizaje: opinión de los adolescentes. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 2(1), 20-28.

EURYDICE (2011). Cifras clave sobre el uso de las TIC para el aprendizaje y la innovación en los centros escolares de Europa 2011. Madrid: Ministerio de Educación.

Fernández, A. B. & Barreira, A. (2017). El cortometraje como herramienta innovadora para el alumnado con Altas Capacidades en Educación Primaria. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 3(1), 28-36.

Flores, F. (2018). La formación pedagógica y el uso de las tecnologías de la información y comunicación dentro del proceso enseñanza aprendizaje como una propuesta para mejorar su actividad docente. EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC, 7(1),151-173. doi: https://doi.org/10.21071/edmetic.v7i1.10025

Hu, L. & Bentler, P. M. (1995). Evaluating model fit. In Rick H. Hoyle (ed.). Structural equation modeling: Concepts, issues, and applications, pp. 76-99. Thousand Oaks, CA: Sage.

Lorenzo-Seva, U. (2000). The weighted oblimin rotation. Psychometrika, 65, 301-318.

Lorenzo-Seva, U., Timmerman, M. & Kiers, H. (2011). The Hull method for selecting the number of common factors. Multivariate Behavioral Research, 46, 340-364.

Lorenzo-Seva, U. & Van Ginkel, J. (2016). Multiple Imputation of missing values in exploratory factor analysis of multidimensional scales: estimating latent trait scores. Anales de Psicología, 32(2), 596-608.

Maldonado, G. A. (2012). Actitudes con respecto al uso de la plataforma tecnológica de teleformación Moodle: El caso de los estudiantes de la Facultad de Ciencias de la Educación. Recuperado de http://helvia.uco.es/xmlui/handle/10396/7194

Manzano, A. & Zamora, S. (2009). Sistema de ecuaciones estructurales: una herramienta de investigación. Cuaderno técnico 4. México: CENEVAL.

Marín, V. & Romero, M. A. (2009). La formación docente universitaria a través de las TICs. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 35, 97-103.

Mateo, A. J. (2004). La investigación ‘ex post-facto’. En Rafael Bisquerra (coord.). Metodología de investigación educativa, pp. 196-230. Madrid: La Muralla.

Merino-Soto, C. (2016). Diferencias entre coeficientes alfa de Cronbach, con muestras y partes pequeñas: Un programa VB. Anales de Psicología, 32(2), 587-588.

Morales, M., Ortiz, A. M., Trujillo, J. M. & Raso, F. (2015). Percepción del alumnado universitario acerca del uso e integración de las TIC en el proceso educativo de la Facultad de Educación de Granada. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 1(2), 57-68.

Muñoz, J. M., Rubio, S., Adamuz, N. & Jiménez, N. (2016). TIC y recursos mediáticos en el aula de primaria. Madrid: Paraninfo.

Palomares, A. & Garrote, D. (2010). Competencias básicas y nuevo modelo de evaluación. En M. Marín (coord.). Evaluación de competencias en los nuevos grados, pp. 147-151. Ciudad-Real: Universidad de Castilla-La Mancha.

Pardo, A. & Ruiz, M. (2002). SPSS 11: Guía para el análisis de datos. Madrid: McGraw-Hill.

Pérez, R., García, J. L., Gil, J. A. & Galán, A. (2009). Estadística aplicada a la Educación. Madrid: Pearson Prentice Hall.

Perrenoud, P. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Barcelona: Grao.

Quirós, E. (2009). Recursos didácticos digitales: medios innovadores para el trabajo colaborativo. Revista Electrónica Educare, 13(2), 47-62.

Roblizo, M. & Cózar, R. (2015). Usos y competencias en TIC en los futuros maestros de Educación Infantil y Primaria: hacia una alfabetización tecnológica real para docentes. Pixel Bit. Revista de Medios y Educación, 47, 23-39.

Schumacker, R. E & Lomax, R. G. (2004). A beginner’s guide to structural equation modeling, Second edition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Segovia, B. & Pavón, C. (2017). Creación audiovisual para comprender Europa en Educación Secundaria. Aportaciones desde un proyecto Erasmus+. EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC, 6(2), 10-24. doi: https://doi.org/10.21071/edmetic.v6i2.5790

Steiger, J. H. (1990). Structural model evaluation and modification: An interval estimation approach. Multivariate Behavioural Research, 25, 173-180.

Tucker, B. (2012). The flipped classroom: Online instruction at home frees class time for learning. Education Next, 12(1). Recuperado de http://educationnext.org/the-flipped-classroom/

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.