Private promotion of tourism in Spain in the first third of the 20th century: Tourist Information Offices
DOI:
https://doi.org/10.1016/j.ihe.2017.10.001Keywords:
History of tourism, Private tourism promotion, Tourist and information offices, Spain, N74, L83, O18Abstract
The generically-called Tourist Information Offices were a key element in the promotion of tourism in Spain in the first third of the 20th century. These non-profit entities and with little financing emerged mainly from private initiative to promote the tourism development of their locality or region. In spite of being treated with certain indifference by public authorities, these associations published periodic newsletters that were tourist references of the time. They published and spread posters of the events in their localities. They provided free information to the tourists and they organised tours, conferences, exhibitions, events, and congresses. In addition, they repeatedly collaborated with the authorities and the business sector involved, in order to improve access, transport, and accommodation in Spain.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
How to Cite
Luque Aranda, M., & Pellejero Martínez, C. (2018). Private promotion of tourism in Spain in the first third of the 20th century: Tourist Information Offices. Investigaciones De Historia Económica, 15(1), 38–46. https://doi.org/10.1016/j.ihe.2017.10.001
Issue
Section
ARTICLES
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons Reconocimiento-No comercial-Sin obra derivada 4.0 Internacional que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista, y no permite hacer uso comercial de la misma ni tampoco obras derivadas.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
Plagio y fraude científico
La publicación de un trabajo que atente contra los derechos de propiedad intelectual será responsabilidad de los autores/as, que serán los que asuman los conflictos que pudieran tener lugar por razones de derechos de autor. Los conflictos más importantes pueden darse por la comisión de plagios y fraudes científicos.
Se entiende por plagio:
- Presentar el trabajo ajeno como propio.
- Adoptar palabras o ideas de otros autores sin el debido reconocimiento.
- No emplear las comillas u otro formato distintivo en una cita literal.
- Dar información incorrecta sobre la verdadera fuente de una cita.
- El parafraseo de una fuente sin mencionar la fuente.
- El parafraseo abusivo, incluso si se menciona la fuente.
Las prácticas constitutivas de fraude científico son las siguientes:
- Fabricación, falsificación u omisión de datos y plagio.
- Publicación duplicada.
- Conflictos de autoría.