Main Navigation
Main Content
Sidebar
Register
Login
Toggle navigation
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Current
Archives
Submissions
Estadísticas
Announcements
Indexación
Search
Home
Archives
Vol. 62 No. 3 (2010): NÚMERO MONOGRÁFICO: IV Congreso Iberoamericano de Pedagogía La educación 200 años después de la Independencia
Published:
2010-05-26
Articles
Education as a transformating technology: Trans-historical comparative analysis of the presence of John Dewey in Ibero-America at the beginning of the twentieth century with the popular education movement of the 1970s and Paulo Freire’s influence
Rosa Bruno-Jofré
9-19
PDF (Español (España))
School itineraries beginning Secondary School. Argentine schools experiences
Carlos Raúl Cantero
21-47
PDF (Español (España))
Finland’s success in PISA
Inger Enkvist
49-67
PDF (Español (España))
Cultural maturity and lifelong education in the Information Society
Joaquín García Carrasco
69-95
PDF (Español (España))
POLITICAL AGENDAS THROUGH POPULAR EDUCATION: MEXICO AND SPAIN IN THE THIRTIES
Charles L. Glenn
97-117
PDF (Español (España))
Between schooling and education throughout life: the modes of ethical care and thinking the difference in the educational experience
Pedro Angelo Pagni
119-131
PDF (Español (España))
Talent development and excellence: key elements for better schools systems
Javier Tourón
133-149
PDF (Español (España))
Books Reviews
BEDMAR, M. y MONTERO, I. (2009). Recreando la educación en personas mayores: aportes desde la Pedagogía Social, Granada, Grupo Editorial Universitario, 213 páginas.
Inés Mª Muñoz Galiano
151-152
PDF (Español (España))
DIETZ, G. (2009). Multiculturalism, Interculturality and Diversity in Education: An Anthropological Approach, Münster, Waxmann, 183 páginas.
Francisca Ruiz Garzón
152-153
PDF (Español (España))
GALLEGO, D. J. y GATICA, N. (2010). La pizarra digital. Una ventana al mundo desde las aulas, Sevilla, Eduforma, 114 páginas
Isabel Cantón Mayo
154-155
PDF (Español (España))
VERGARA, Javier (2010). La educación política en la Edad Media: el Tratatus de morali principis institutione de Vicente de Beauavis (1262-63). Una apuesta prehumanista de la política, Pamplona, Eunsa, Ediciones Universidad de Navarra S.A., 144 páginas.
Enrique José Belenguer Calpe
155-156
PDF (Español (España))