Social media, adolescence and eating disorders: the need for a comprehensive perspective

Egileak

##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:

https://doi.org/10.23938/ASSN.1075

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

 

1- Universidad de Navarra. Facultad de Comunicación. Pamplona. España. https://ror.org/02rxc7m23

2.- Universidad de Navarra. Instituto Cultura y Sociedad. Pamplona. España.

 

Erreferentziak

Kuric Kardelis S, Sanmartín Ortí A, Ballesteros Guerra JC, Gómez Miguel A. Barómetro Juventud, Salud y Bienestar 2023. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.8170910

Feijoo B, Zozaya Durazo LD, Cambronero Saiz B, Mayagoitia A, González JM, Sádaba C, Miguel B. Digital Fit: la influencia de las redes sociales en la alimentación y en el aspecto físico de los menores. Madrid: Fundación Mapfre, 2023. https://www.fundacionmapfre.org/publicaciones/todas/digital-fit-influencia-redes-sociales/

Feijoo B, López-Martínez A, Núñez-Gómez P. Body and diet as sales pitches: Spanish teenagers’ perceptions about influencers’ impact on ideal physical appearance. Profesional de la Información 2022, 31(4). https://doi.org/10.3145/epi.2022.jul.12

Marks RJ, De Foe A, Collett J. The pursuit of wellness: Social media, body image and eating disorders. Child Youth Serv Rev 2020; 119: 105659. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105659

Feijoo B, Zozaya L, Sádaba C. Do I question what influencers sell me? Integration of critical thinking in the advertising literacy of Spanish adolescents. Humanit Soc Sci Commun 2023; 10: 363. https://doi.org/10.1057/s41599-023-01872-y

Feijoo B, Sádaba C, Zozaya L. Distrust by default: analysis of parent and child reactions to health misinformation exposure on TikTok. Int J Adolesc Youth 2023; 28(1): 2244595. https://doi.org/10.1080/02673843.2023.2244595

Lozano-Muñoz N, Borrallo-Riego Á, Guerra-Martín MD (2022). Influencia de las redes sociales sobre la anorexia y la bulimia en las adolescentes: una revisión sistemática. An Sist Sanit Navar 2022; 45(2): e1009. https://doi.org/10.23938/ASSN.1009

Santarossa S, Woodruff SJ. #SocialMedia: Exploring the relationship of social networking sites on body image, self-esteem, and eating disorders. Social Media + Society 2017; 3(2). https://doi.org/10.1177/2056305117704407

Lladó G, González-Soltero R, Blanco Fernández de Valderrama MJ. Anorexia y bulimia nerviosas: difusión virtual de la enfermedad como estilo de vida. Nutr Hosp 2017; 34(3): 693-701. https://doi.org/10.20960/nh.469

Dane A, Bhatia K. The social media diet: A scoping review to investigate the association between social media, body image and eating disorders amongst young people. PLOS Glob Public Health 2023; 3(3): e0001091. https://doi.org/10.1371/journal.pgph.0001091

López-Martínez A, Sádaba C, Feijoo B. Exposición de los adolescentes al marketing de influencers sobre alimentación y cuidado corporal. Revista de Comunicación de la SEECI 2024; 57: 1-14. https://doi.org/10.15198/seeci.2024.57.e863

Lozano-Muñoz N, Borrallo-Riego A, Guerra-Martín MD. Efectividad de las intervenciones para mitigar la influencia de las redes sociales en la anorexia y bulimia nerviosa: una revisión sistemática. An Sist Sanit Navar 2024; 47(1): e1074. https://doi.org/10.23938/ASSN.1074

Argitaratuta

2024-04-16