Valérie Naas, Anecdotes artistiques chez Pline l'Ancien: la constitution d'un discours romain sur l'art, París, Sorbonne Université Presses (Rome et ses renaissances), 2023, 400 pp. ISBN: 979-10-231-0743-2
DOI:
https://doi.org/10.23808/rel.v25i1.118304Downloads
References
Domínguez García, Avelino & Riesco, Hipólito Benjamín (1993): Plinio el Viejo. Lapidario, Madrid, Alianza Editorial.
García López, David & Gorostidi Pi, Diana (2023): Historia Natural. Escritos sobre artes. Plinio el Viejo, Madrid, Alianza Editorial.
Kris, Ernst & Kurz, Otto (2010): La légende de l’artiste. Un essai historique (versión francesa de Laure Cahen-Maurel), París, Allia (ed. or. Viena, Krystall Verlag, 1934).
López Silva, Xosé Antonio (2022): Historia Natural de Plinio. El bibliotecario del mundo, Madrid, Guadalmazán.
McHam, Sarah Blake (2013): Pliny and the Artistic Culture of the Italian Renaissance: The Legacy of the Natural History, New Haven, Yale University Press.
Naas, Valérie (2002): Le projet encyclopédique de Pline l’Ancien. Roma, École Française de Rome.
Ramos Maldonado, Sandra Inés (2014): «De stilo presso: Plinio el Viejo en las controversias ciceronianas», RELat 14, 119–139.
Ramos Maldonado, Sandra Inés (2015): «Nemo dulcius, nemo aptius…: Cicerón extractado por Plinio el Viejo», en Macías, C., Maestre., J. M., Martos, J. F. (eds.), Europa Renascens. La cultura clásica en Andalucía y su proyección europea, Zaragoza, Federación Andaluza de Estudios Clásicos – Instituto de Estudios Humanísticos − Libros Pórtico, 409–447.
Torrego, Esperanza (1987): Plinio. Textos de Historia del Arte, Madrid, Visor Libros.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista de Estudios Latinos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The originals published in the printed and electronic editions of this journal are the property of the Revista de Estudios Latinos and can be circulated as long as the original source and authorship is made clear in any reproduction, full or partial, of the same, and as long as this is not done for commercial purposes.
