Informe general II: El nuevo rapto de Europa and the contradictions of a non-binary aesthetic
Keywords:
15-M, crítica institucional, estética, cine político, movimientos socialesAbstract
The review on Pere Portabella’s Informe general II: el nuevo rapto de Europa (2015), a film that considers the shift inaugurated by the 15-M movement toward a new politics, examines the documentary’s visual language to ask whether it achieves what we understand its objective to be: to generate an aesthetics that does not distinguish the sphere of “social movements” from the “institutional” sphere, the time of the street from the time of the institution. The review traces the visual mechanisms that advance such an aesthetic to propose that Portabella, at times, reinstates the binary he sought to undo.References
Borja-Villel, M. y M. Expósito. 2015. Conversación con Manuel Borja-Villel. Madrid: Turpial.
Lorey, I. 2006. “Gubernamentalidad y precarización de sí. Sobre la normalización de los productores y las productoras culturales”. Translate, 01, (enlace).
Mouffe, C. 2007. Prácticas artísticas y democracia agonística. Contratextos, Museu d’Art Contemporani de Barcelona.
Downloads
Published
2020-05-27
How to Cite
Evinson, K. (2020). Informe general II: El nuevo rapto de Europa and the contradictions of a non-binary aesthetic. Encrucijadas. Revista Crítica De Ciencias Sociales, 19, c1901. Retrieved from https://recyt.fecyt.es/index.php/encrucijadas/article/view/80592
Issue
Section
Ensayos Bibliográficos
License
Copyright (c) 2020 Encrucijadas. Revista Crítica de Ciencias Sociales
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.