Rockeros insurgentes, modernos complacientes: Un análisis sociológico del rock en la transición (1975‐1985). Fernán del Val Ripollés. Madrid: Fundación SGAE, 2017
References
Becker, H. (2008). Los Mundos del Arte. Sociología del trabajo artístico. Bernal: Universidad Nacional de Quilmas.
Bourdieu, P. (2002). Las reglas del arte. Barcelona: Anagrama.
Frith, S. (1981). Sound effects. Youth, leisure and the politics of rock´n´roll. New York: Pantheon Books.
Hesmondhalgh, D. (2006). The media and cultural production. Media, Culture & Society, 28 (2), 211-231.
Hennion, A. (2002). La pasión musical. Barcelona: Paidós.
Peterson, R. A. (1997). Creating Country music. Fabricating authenticity. Chicago: University of Chicago.
Regev, M. (1994). Producing Artistic Value: The Case of Rock Music. The Sociological Quarterly, 35 (1), 85-102.
Regev, M. (2007). Ethno-National Pop-Rock Music: Aesthetic Cosmopolitanism Made from Within. Cultural Sociology, 1 (3), 317-341.
Val, F., Noya, J., Martín Pérez-Colman, C. (2014).
¿Autonomía, sumisión o hibridación sonora? La construcción del canon estético del pop rock español. Revista Española de Investigaciones Sociológicas, 145, 147-180.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
• The transfer of the copyright of the article to Revista Española de Sociología.
• The assignment to the Revista Española de Sociología of the rights of commercial exploitation of the article to third parties both in the offset and digital formats, as well as to the search engines and platforms that may serve as intermediaries for the sale or knowledge of the article.