Reviewing School Practices: evaluations of teachers-tutors
Palabras clave:
Practicum, tutor, assessment, tutoring, teacher training, coordinationResumen
School Practices are one of the key subjects in the training of future teachers because it gives the students the opportunity for contacting with the educational reality from which to reflect, in order to promote learning and teaching skills and quality in the new degrees.
This study is framed in a line of research that aims to analyze the design, implementation and
evaluation of the subject School Practices in Grades Teacher of Primary Education at the
University of Murcia; course developed in collaboration with teachers-tutors of schools, according to the requirements of the new European framework.
The purpose of this paper is to provide a reflective analysis on evaluations of the teachers-tutors involved in the implementation process of this subject. The tool used for data collection was a questionnaire, answered by a representative sample of teachers who have mentored practice in
this community during the course 2011-2012. We chose a qualitative research methodology, which allows us to get closer to the experiences and perceptions of respondents, and later analyze, draw conclusions and offer suggestions for improvement for the sake of quality education.
The results show that the practices allow students to reflect and complement the academic learning through structured and supervised planning by the academic tutor and the teacher-tutor, while it is a source of satisfaction and educational enrichment for all involved. However, there ar
ways to keep improving: primarily at coordination between school and college, and greater clarity about the meaning of each of the tasks that students should develop and how the final evaluation process is made.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
En el momento en que una obra es aceptada para su publicación, se entiende que el autor cede a la Revista PROFESORADO (en adelante RECP) en exclusiva los derechos de reproducción, distribución y venta de su manuscrito para su explotación en todos los países del mundo en formato de revista de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.Los autores cederán también a RECP los derechos de comunicación pública para su difusión y explotación a través de Intranets, Internet y cualesquiera portales y dispositivos inalámbricos que decida el editor, mediante la puesta a disposición de los usuarios para consulta online de su contenido y su extracto, para su impresión en papel y/o para su descarga y archivo, todo ello en los términos y condiciones que consten en la web donde se halle alojada la obra. A su vez, la RECP autoriza a los autores de los trabajos publicados en la revista a que ofrezcan en sus webs personales o en cualquier repositorio de acceso abierto una copia de esos trabajos una vez publicados. Junto con esa copia ha de incluirse una mención específica de la RECP, citando el año y el número de la revista en que fue publicado el artículo o nota de investigación y añadiendo, además, el enlace a la web de la RECP.
La RECP también recomienda y permite a sus autores que licencien su obra bajo la licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (CC BY-NC-ND 3.0 ES), que implica que el artículo y la nota de investigación pueda copiarse, distribuirse y comunicarse públicamente bajo la condición de que en los créditos se reconozca explícitamente al autor y la obra bajo la forma establecida por éste, sin derecho a su explotación comercial y la elaboración de obras derivadas.