Institutional changes for a new type of teaching in higher education

Autor/innen

  • Lucía Rosario Malbernat Grupo de I+D “Comunidades virtuales” de la Universidad CAECE, Mar del Plata

Schlagworte:

distance education online, technological innovation, organizational changes, technological infrastructure

Abstract

The institutional renewal processes, based in technological innovation, mediate teaching. The new learning situation demands organizational changes: A new education model; new roles for the educational agents; new procedures; and a broader vision for planning the educational process as a whole. Hence, the technological infrastructure left the privileged place as a change prompter, for becoming just in a tool to serve this new reality.

Literaturhinweise

Casas Armengol, Miguel (2005). Nueva universidad ante la sociedad del conocimiento. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC), 2(2). UOC. [Fecha de consulta: 10/10/06]. Disponible en http://www.uoc.edu/rusc/2/2/dt/esp/casas.pdf ISSN 1698-580X

Collinson, G. Elbaum, B., Haavind, S., & Tinker, R. (2001). Facilitating Online Learning: Effective strategies for on line moderators. Madison, WI: Atwood Publishing Co.

Cormons, A. Lado, S, Malbernat, L. Patetta, N. (2005) El nuevo rol del docente en la enseñanza online: Técnicas de facilitación. Presentado ante el II Congreso Iberoamericano de EducaRed. Educación y nuevas tecnologías, Argentina.

Lara, P., Saigi, F. Duart, J. (2003). Gestión de Información en el diseño de contenidos educativos online. Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología, Sociedad e Innovación.

Lugo, M. T., Rossi, M. V (2003). Situación presente y perspectivas de desarrollo de los Programas de Educación Superior Virtual en Argentina. Buenos Aires: UNESCO/IESALC.

Tait, L. & Mills, R. (1999) The convergence of distance and conventional education:

Patterns of Flexibility for the Individual learner. London: Routledge.

Downloads

Veröffentlicht

2008-09-01