Returns to education in Ecuador: The role of family social capital and territorial differences
DOI:
https://doi.org/10.38191/iirr-jorr.24.039Keywords:
Social capital, language, education, economic returns, territoryAbstract
In this study we aim at estimating the economic return to education with a territorial perspective. Furthermore, we aim at identifying the effect of the family’s social capital, proxied by language of parents, on the economic returns to education. Results show that education provides different returns to individuals that differ by their family backgrounds, with a significant disadvantage on children whose parents speak an indigenous language. We observe that the territory can contribute to these disparities by up to 7%.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Mercy Orellana, Joselin Segovia, Rodrigo García Arancibia

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
En el momento de aceptar la publicación de sus artículos en Investigaciones Regionales / Journal of Regional Research, los autores acceden a utilizar la licencia Creative Commons CC BY-NC. IIRR/JRR es una revista abierta que permite a los autores retener el máximo control sobre su trabajo. Los autores aceptarán utilizar la licencia Creative Commons Attribution-NonCommercial. Esta licencia permite a cualquier persona copiar y distribuir el artículo con propósitos no comerciales, siempre y cuando se atribuya adecuadamente la atribución del trabajo a la revista y a los autores.