Teaching Competencies of Beginning Teachers participating in a Mentorship Project. Implications for University Professional Development
Palabras clave:
Beginning Teachers, Higher Education, Teaching Competencies, Professional Development, Mentorship ProjectResumen
The integration in the complex university structure of a beginning teacher is not a rapid or simple task. Teachers don´t know the organization and functioning of the university institution, the diversity of functions that they must realize and, along other many questions, though they are specialist in their subject, they cannot possess the teaching competencies that are necessary for design and implement education-learning processes of quality with their students. Mentorship Projects, where expert or mentor teachers advise and supervise, of voluntary and collaborative form, the process of induction to the teaching of beginning teachers suppose a very useful instrument to favour the mutual enrichment and the professional development in Higher Education. The aim of this study is to describe the process developed in the project "Coaching for teaching improvement in Higher Education. Mentorship Project of Beginning Teachers in the
Faculty of Education and Humanities of Melilla ", financed by the Vice-Rector´s Office for Quality Assurance of the University of Granada. In addition, to analyze the level of development in a set of teaching competencies and the formative demand that presents a group of beginning teachers participant. The valuation of this project carry out by beginning teachers and mentor teachers is indicated also. The principal results reveal that, in spite of the fact that the beginning teachers indicate to possess an average level of development in the different teaching competencies raised, they show a high formative need in the design of teaching guide, the employment of diverse teaching methodology, and the skill to think and to research on the own teaching practice.Finally, different aspects that are of relevancy to facilitate the professional development of
teachers in the university context are discussed.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
En el momento en que una obra es aceptada para su publicación, se entiende que el autor cede a la Revista PROFESORADO (en adelante RECP) en exclusiva los derechos de reproducción, distribución y venta de su manuscrito para su explotación en todos los países del mundo en formato de revista de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.Los autores cederán también a RECP los derechos de comunicación pública para su difusión y explotación a través de Intranets, Internet y cualesquiera portales y dispositivos inalámbricos que decida el editor, mediante la puesta a disposición de los usuarios para consulta online de su contenido y su extracto, para su impresión en papel y/o para su descarga y archivo, todo ello en los términos y condiciones que consten en la web donde se halle alojada la obra. A su vez, la RECP autoriza a los autores de los trabajos publicados en la revista a que ofrezcan en sus webs personales o en cualquier repositorio de acceso abierto una copia de esos trabajos una vez publicados. Junto con esa copia ha de incluirse una mención específica de la RECP, citando el año y el número de la revista en que fue publicado el artículo o nota de investigación y añadiendo, además, el enlace a la web de la RECP.
La RECP también recomienda y permite a sus autores que licencien su obra bajo la licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (CC BY-NC-ND 3.0 ES), que implica que el artículo y la nota de investigación pueda copiarse, distribuirse y comunicarse públicamente bajo la condición de que en los créditos se reconozca explícitamente al autor y la obra bajo la forma establecida por éste, sin derecho a su explotación comercial y la elaboración de obras derivadas.