##navigation.skip.main##
##navigation.skip.nav##
##navigation.skip.footer##
Open Menu
Unekoa
navigation.archives
Anuntzioak
Guri buruz
about.aboutContext
Aurkezpenak
Talde editoriala
manager.setup.privacyStatement
Kontaktua
Bilatu
Bilatu
Erregistratu
Hasi saioa
Bilatu
Bilatu
##common.homepageNavigationLabel##
##navigation.breadcrumbSeparator##
##navigation.archives##
##navigation.breadcrumbSeparator##
bol: 17 zk: 2 (2013): PISA a examen: Cambiando el conocimiento, cambiando las pruebas y cambiando las escuelas
bol: 17 zk: 2 (2013): PISA a examen: Cambiando el conocimiento, cambiando las pruebas y cambiando las escuelas
Argitaratuta:
2016-01-20
Monográfico
Editorial: PISA a examen: Cambiando el conocimiento, cambiando las pruebas y cambiando las escuelas
Miguel A. Pereyra, Hans Georg Kotthoff, Robert Cowen
6-14
PISA como instrumento político. La historia detrás de la creación del programa PISA
Ulf P Lundgren
15-29
PDF (Español (España))
PISA as a political instrument: The history behind the formulation of the PISA programme
Ulf P Lundgren
15-29
PDF (English)
Construyendo el programa para la evaluación internacional de estudiantes de la OCDE (PISA)
Clara Morgan
31-45
PDF (Español (España))
Constructing the OECD Programme for International Student Assessment
Clara Morgan
31-45
PDF (English)
PISA: Números, estandarización de la conducta y la alquimia de las materias escolares
Thomas S. Popkewitz
47-64
PDF (Español (España))
PISA: Numbers, Standardizing Conduct, and the Alchemy of School Subjects
Thomas S. Popkewitz
47-64
PDF (English)
PISA, comparaciones internacionales, paradojas epistémicas
David Scott
65-76
PDF (Español (España))
PISA, international comparisons, epistemic paradoxes
David Scott
65-76
PDF (English)
Las chicas en PISA y el marcado de casillas. Un examen de la perspectiva de los estudiantes sobre las pruebas PISA
Gerry Mac Ruairc
77-91
PDF (Español (España))
The PISA Girls and Ticking the Boxes. An Examination of Students’ Perspectives on PISA Testing
Gerry Mac Ruairc
77-91
PDF (English)
Desde el atractivo poder de los datos de PISA a las desilusiones del Benchmarking. ¿Desafío a la evaluación de los sistemas educativos?
Marie Duru Bellat
93-104
PDF (Español (España))
From the Appealing Power of PISA Data to the Delusions of Benchmarking. Does it challenge the evaluation of educational systems?
Marie Duru Bellat
93-104
PDF (Español (España))
Leyendo los lenguajes de PISA críticamente: Un análoisis a través del inmigrante
Ligia López
105-124
PDF (Español (España))
Reading the Languages of PISA Critically: An analysis through the ‘Immigrant’
Licho López
105-124
PDF (English)
Conceptos, culturas y comparaciones: PISA y el doble descontento alemán
Daniel Tröhler
127-133
PDF (Español (España))
Concepts, cultures and comparisons: PISA and the double german discontentment
Daniel Tröhler
127-133
PDF (English)
La reforma educativa como estrategia gubernamental
Ludwig A. Pongratz
141-152
PDF (Español (España))
Education reform as a governmental strategy
Ludwig A. Pongratz
141-152
PDF (English)
El milagro finlandés de PISA: Observaciones históricas y sociológicas sobre la enseñanza y la formación del profesorado
Hannu Simola
153-169
PDF (Español (España))
The Finnish miracle of PISA: historical and sociological remarks on teaching and teacher education
Hannu Simola
153-169
PDF (Español (España))
Política educativa y contingencia: Creencias, estatus y confianza detrás del milagro finlandés PISA
Hannu Simola, Risto Rinne
171-192
PDF (Español (España))
Education Politices and Contingency: Beliefs, Status and Trust Behind the Finnish PISA Miracle
Hannu Simola, Risto Rinne
171-192
PDF (English)
La presencia de PISA en la literatura científica y su tratamiento en la prensa diaria internacional
Antonio Luzón, Mónica Torres
193-224
PDF (Español (España))
PISA in the scientific literature and the international daily newspapers
Antonio Luzón, Mónica Torres
193-224
PDF (English)
Colaboración
Cambios conceptuales en el marco teórico competencial de PISA: El caso de las matemáticas
Rosa M. Caraballo, Luis Rico, José L. Lupiáñez
225-241
PDF (Español (España))
Conceptual changes within the theoretical framework of PISA: the case of Mathematics
Rosa M. Caraballo, Luis Rico, José L. Lupiáñez
225-241
PDF (English)
Informe PISA en España. Un análisis al detalle
Cristina Cadenas Sánchez, Francisco Javier Huertas Delgado
243-262
PDF (Español (España))
PISA assessment in Spain. An analysis in detail
Cristina Cadenas Sánchez, Francisco Javier Huertas Delgado
243-262
PDF (English)
Prácticas del liderazgo escolar implicado en la promoción de la justicia social: Estudio de un caso en educación secundaria
Reyes Hernández Castilla, Reyna Euán Ramírez, Nina Hidalgo Farran
263-280
PDF (Español (España))
School leadership practices involved in the promotion of Social Justice: A Case Study in Secondary Education
Reyes Hernández Castilla, Reyna Euán Ramírez, Nina Hidalgo Farran
263-280
PDF (English)
El feedback y el feedforward en la evaluación de las competencias de estudiantes universitarios
Georgeta Ion, Patricia Silva, Elena Cano García
283-301
PDF (Español (España))
Feedback and feedforward in the assessment of students’ competences in higher education
Georgeta Ion, Patricia Sil, Elena Cano García
283-301
PDF (English)
Tareas y competencias del tutor online
Carmen Yot Domínguez, Carlos Marcelo
305-325
PDF (Español (España))
Tasks and competencies for online teachers
Carmen Yot Domínguez, Carlos Marcelo
305-325
PDF (English)
Creencias, intenciones y prácticas en la enseñanza de la lengua escrita. Estudio de caso
Inés Rodríguez Martín, María Clemente Linuesa
327-345
PDF (Español (España))
Beliefs, intentions and practices in the teaching of written language. Case study
Inés Rodríguez Martín, María Clemente Linuesa
327-345
PDF (English)
Posibilidades del escalamiento subjetivo como técnica de análisis del pensamiento espontáneo del profesorado de ciencias en formación
Pedro Álvarez Suárez, Sergio Cepero Espinosa, Constantino Arce, Francisco Javier Perales Palacios
347-368
PDF (Español (España))
Possibilities of subjective scaling as a technique for analyzing preservice science teacher´s spontaneous thinking
Pedro Álvarez Suárez, Sergio Cepero Espinosa, Constantino Arce, Francisco Javier Perales-Palacios
347-368
PDF (English)
Valoración del entorno formativo universitario DIPRO 2.0
Julio Cabero Almenara, Verónica Marín Díaz
369-383
PDF (Español (España))
La experiencia docente en coeducación de profesorado de educación física
Pedro Valdivia Moral, José Ignacio Alonso Roque, Antonio Sánchez Pato
385-399
PDF (Español (España))
The teaching´s experience in coeducation of physical education teachers
Pedro Valdivia Moral, José Ignacio Alonso Roque, José Ignacio Alonso Roque, Antonio Sánchez Pato, María Luisa Zagalaz Sánchez
385-399
PDF (Español (España))
Percepción del profesorado en la implementación del plan de igualdad entre mujeres y hombres en educación
Carlota De León Huertas, Mercedes López de Lerma García de Viguer
401-419
PDF (Español (España))
Perceptions of teachers in implementing the Plan for Equality between Women and Men in Education
Carlota De León Huertas, Mercedes López de Lerma García de Viguer
401-419
PDF (English)
La problemática de la función directiva en primaria desde posiciones encontradas. Los directores frente al profesorado
Clemente Rodríguez Sabiote, Felipe García Mino, Ignacio García Vacas, José Álvarez Rodríguez
421-440
PDF (Español (España))
Problems of the directive function in primary education as polar opposites. Headmasters versus teaching staff
Clemente Rodríguez Sabiote, Felipe García Mino, Ignacio García Vacas, José Álvarez Rodríguez
421-440
PDF (English)
Autonomía y gestión directiva en el centro del discurso de las políticas educativas para la educación secundaria en Argentina
María Cecilia Bocchio, Nora Zoila Lamfri
441-459
PDF (Español (España))
Autonomy and management in the school from the discourse about core educational policy in Argentinean secondary education
María Cecilia Bocchio, Nora Zoila Lamfri
441-459
PDF (English)
Revisando las prácticas escolares: Valoraciones de maestros-tutores
Mónica Porto Currás, Mª José Bolarín Martínez
461-477
PDF (Español (España))
Reviewing School Practices: evaluations of teachers-tutors
Mónica Porto Currás, Mª José Bolarín Martínez
461-477
PDF (English)
Videojuegos y educación: Una visión panorámica de las investigaciones desarrolladas a nivel internacional
Carlos Rodríguez Hoyos, Maria João Gomes
479-494
PDF (Español (España))
Videogames and education: an overview of international research
Carlos Rodríguez Hoyos, Maria João Gomes
479-494
PDF (English)
Reseñas
Aiello, B.; Borel, M.C.; Iriarte, L.; Montano, A.; Sassi, V. y Yasbitzky, A.C. (2012). Extrañar la escuela. Un dispositivo pedagógico para la formación docente. Buenos Aires: Jorge Baudino Editores, 226 pp. ISBN: 978-987-1788-10-1
Marta Negrín
PDF (Español (España))
Meyer, H-D. &Benavot, A. (2013) (eds.).PISA, power and policy: the appear of global governance of education. Oxford (UK): Symposium Books, 336 págs.
Antonio Luzón
PDF (Español (España))
La ética protestante y la escuela sin capitalismo. A propósito del libro de Tröhler, D. (2013). Los lenguajes de la educación. Los legados protestantes en la pedagogización del mundo, las identidades nacionales y las aspiraciones globales. Barcelona: Octa
Raimundo Cuesta, Fedicaria Salamanca
PDF (Español (España))
Felouzis G., Hanhart S. (eds) (2011). Gouverner l’éducation par les nombres? Usages, débats et controverses,Bruxelles: De Boeck; pp. 232.
Antonio Luzón
PDF (Español (España))
Aiello, B.; Borel, M.C.; Iriarte, L.; Montano, A.; Sassi, V. y Yasbitzky, A.C. (2012). Miss school. A pedagogic device in order to training teacher. Buenos Aires: Jorge Baudino Editores, 226 pp. ISBN: 978-987-1788-10-1
Marta Negrín
PDF (English)
Puig, G y Rubio, J.L. (2012) Manual de resiliencia aplicada. Prólogo de Stefan Vanistendael. Barcelona: Editorial. Gedisa S.A. 287pp. ISBN: 978- 84- 9784- 659- 2
Marta Olmo Extremera
PDF (Español (España))
##plugins.block.developedBy.blockTitle##
Open Journal Systems
Hizkuntza
Euskara
Català
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
简体中文
Informazioa
Irakurleentzat
Egileentzat
Liburuzainentzat