Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 15 No. 3 (2011): Eficacia escolar y equidad. La equidad en la investigación sobre eficacia escolar
Vol. 15 No. 3 (2011): Eficacia escolar y equidad. La equidad en la investigación sobre eficacia escolar
Published:
2016-01-20
Articles
Editorial: Eficacia escolar y equidad. La equidad en la investigación sobre eficacia escolar. Editorial
Francisco Javier Murillo Torrecilla, Reyes Hernández Castilla
5-8
PDF (Español (España))
Equity in school effectiveness research. Leading article
Francisco Javier Murillo Torrecilla, Reyes Hernández Castilla
5-8
Escuelas eficaces, equidad y eficacia docente: Una revisión de la literatura
Pam Sammons, Linda Bakkum
9-26
PDF (Español (España))
Effective Schools, Equity and Teacher Efficacy: A Review of the Literature
Pam Sammons, Linda Bakkum
9-26
PDF (Español (España))
¿La escuela o la cuna? Evidencias sobre su aportación al rendimiento de los estudiantes de América Latina. Estudio multinivel sobre la estimación de los efectos escolares
Francisco Javier Murillo Torrecilla, Marcela Román Carrasco
27-50
PDF (Español (España))
The School or the Cradle? Evidence of their Contribution to Students’ Performance in Latin America. Multilevel Study about the estimatiion of School Effects
Francisco Javier Murillo Torrecilla, Marcela Román Carrasco
27-50
PDF (Español (España))
De abajo a arriba: Mejora de la eficacia de la escuela de educación secundaria de Dulangkou Junior en China
Hechuan Sun, Xiaodong Wang
51-65
PDF (Español (España))
From the Bottom Up: Effective School Improvement in Dulangkou Junior Secondary School in China
Hechuan Sun, Xiaodong Wang
51-65
PDF (Español (España))
Equidad y oportunidad de aprender en la educación básica
Rubén Cervini
67-86
PDF (Español (España))
Equity and opportunity to learn in basic education
Rubén Cervini
67-86
PDF (Español (España))
La inequidad educativa en México: Diferencias en el aprendizaje de la comprensión lectora en educación básica
Eduardo Backhoff
87-102
PDF (Español (España))
Educational inequality in Mexico: Differences in learning reading comprehension in basic education
Eduardo Backhoff
87-102
PDF (Español (España))
Trabajo pedagógico y contexto social y normativo. Un estudio cualitativo en escuelas primarias de la ciudad de Buenos Aires
Cristina Carriego
103-116
PDF (Español (España))
Educational work and social and regulatory context. A qualitative study in primary schools in the city of Buenos Aires
Cristina Carriego
103-116
PDF (Español (España))
Buenas prácticas educativas ante el fracaso escolar en los programas de apoyo y refuerzo en contextos de exclusión social
Maximiliano José Ritacco Real, Francisco Javier Amores Fernández
117-137
PDF (Español (España))
Support, reinforcement, and good educational practice in response to school failure in contexts of social exclusion
Maximiliano José Ritacco Real, Francisco Javier Amores Fernández
117-137
PDF (Español (España))
25 investigaciones clave en eficacia escolar
Cynthia Martínez-Garrido
149-174
PDF (Español (España))
25 key research on school effectiveness
Cynthia Martínez-Garrido
149-174
PDF (Español (España))
Para saber más
Cynthia Martínez-Garrido, Francisco Javier Murillo Torrecilla
175-179
PDF (Español (España))
TO FIND OUT MORE
Cynthia Martínez-Garrido, Francisco Javier Murillo Torrecilla
175-179
PDF (Español (España))
Contribution
Representaciones e imágenes de la diversidad cultural: Reflexiones a partir de un estudio exploratorio con profesores de escuelas multiculturales del suroeste de Andalucía
J. Carlos González Faraco, Juan Ramón Jiménez Vicioso, Heliodoro M. Pérez Moreno
181-194
PDF (Español (España))
Representations and images of cultural diversity: insights from an exploratory study with multicultural school teachers in Southwestern Andalusia
J. Carlos González Faraco, Juan Ramón Jiménez Vicioso, Heliodoro M. Pérez Moreno
181-194
PDF (Español (España))
Competencias docentes del profesorado novle participante en un proyecto de mentorización. Implicaciones para el desarrollo profesional universitario
Lucía Herrera Torres, Ana María Fernández Bartolomé, Katia Caballero Rodríguez, Juan Manuel Trujillo Torres
213-241
PDF (Español (España))
Teaching Competencies of Beginning Teachers participating in a Mentorship Project. Implications for University Professional Development
Lucía Herrera Torres, Ana María Fernández Bartolomé, Katia Caballero Rodríguez, Juan Manuel Trujillo Torres
213-241
PDF (Español (España))
Family and school adaptation of adopted child
José Ocón Domingo, José Álvarez Rodríguez
243-261
Family and school adaptation of the adopted child
José Ocón Domingo, José Álvarez Rodríguez
243-261
PDF (Español (España))
Los dilemas de la atención educativa a los alumnos inmigrantes recién llegados. Estudio comparativo de los modelos andaluz (Atal) y madrileño (Aulas de enlace).
Cristina Goenechea Permisán, José Antonio García Fernández, Rafael Ángel Jiménez Gámez
263-278
Sin título (Español (España))
The dilemmas of educational services for newly arrived immigrant students. A comparative study of models in Andalusia (ATAL) and Madrid (bridge classrooms)
Cristina Goenechea Permisán, José Antonio García Fernández, Rafael Ángel Jiménez Gámez
263-278
PDF (Español (España))
Uso de herramientas Web 2.0 con futuros docentes de matemática
Rosa Maenza, Natalia Sgreccia
279-295
PDF (Español (España))
Use of web 2.0 tools with future Mathematics teachers
Rosa Maenza, Natalia Sgreccia
279-295
PDF (Español (España))
Exploración de la ansiedad hacia las matemáticas en los futuros maestros de educación primaria
Javier Sánchez Mendías, Isidoro Segovia Alex, Antonio Miñán Espigares
297-312
PDF (Español (España))
Exploring math anxiety in pre-service Elementary School teachers
Javier Sánchez Mendías, Isidoro Segovia Alex, Antonio Miñán Espigares
297-312
PDF (Español (España))
Enseñanza de la lengua escrita. Una experiencia con las “letras” chinas
María Querol Bataller
313-327
PDF (Español (España))
Teaching writing and reading skills. An experience with Chinese “letters”.
María Querol Bataller
313-327
PDF (Español (España))
Competencia de trabajo en equipo: Definición y categorización
Cristina Torrelles, Jordi Coiduras, Sofía Isus, Xavier Carrera, Georgina París, José M. Cela
329-344
PDF (Español (España))
Teamwork competence: Definition and categorization
Cristina Torrelles, Jordi Coiduras, Sofía Isus, Xavier Carrera, Georgina París, José M. Cela
329-344
PDF (Español (España))
Aproximación a los factores de mejora de la eficacia escolar derivados del programa IQEA
Isabel López Cobo, Ignacio González López
345-361
PDF (Español (España))
Approach to improving school effectiveness factors derived from the IQEA program
Isabel López Cobo, Ignacio González López
345-361
PDF (Español (España))
La tecnología al servicio de la equidad educativa: Un análisis desde y para una pedagogía intercultural
Diana Priegue Caamaño
363-378
PDF (Español (España))
Technology for educational equity: an analysis from and towards an intercultural pedagogy
Diana Priegue Caamaño
363-378
PDF (Español (España))
Review
La benevolencia. Genealogía de una virtud política ilustrada.
Maria del Carmen Lara Nieto
20-24
PDF (Español (España))
Buenas prácticas en la evaluación de competencias.
Lorena Domingo Martos
20-23
PDF (Español (España))
Aquí jugamos todos.
Diana Amber Montes
20-22
PDF (Español (España))
Aquí jugamos todos
Diana Amber Montes
2
PDF (Español (España))
Developed By
Open Journal Systems
Language
Euskara
Català
Deutsch
English
Español (España)
Français (France)
Français (Canada)
Italiano
Português (Portugal)
简体中文
Information
For Readers
For Authors
For Librarians