Ethics in Service-Learning (S-L): A meta-analysis from Education Resources Information Center (ERIC)
Palabras clave:
Service-Learning, Ethics, Ethics Education, Teacher Training, Conflict of Interest,Resumen
The scientific research of the service-learning has consolidated a powerful line of work that extends its practice in the classrooms of the national universities through the actions of solidarity service associated to the curriculum, developed in communities of students, faculties and community partners. Although international research shows a significant amount of contents focused on the benefits of applying this methodology in higher education students and their communities, there’s a dangerous shortage of literature about the many ethical challenges involved in this educational task, and significant influence of scientific production in English language in the field. Therefore, there is an urgent need to establish a state of the art on the subject, and identify aspects of production written in Anglo-Saxon language that could benefit in the Ibero-American context. The purpose of this study is to know the scientific production of the field of ethics related to the Service-Learning in the ERIC database. For this purpose, is performed a meta-analysis of 53 documents with the support of the Computer Assisted Qualitative Data Analysis Software (CAQDAS), with the Computer Mediated Discourse Analysis (CMDA) techniques and the Grounded Theory as a strategy for qualitative analysis. The results obtained allow to establish a starting point to guide the design and implementation of educational proposals related to the teaching of ethics and service-learning. This will allow the development of meaningful experiences that contribute to the construction of ethical, personal and professional senses.Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
En el momento en que una obra es aceptada para su publicación, se entiende que el autor cede a la Revista PROFESORADO (en adelante RECP) en exclusiva los derechos de reproducción, distribución y venta de su manuscrito para su explotación en todos los países del mundo en formato de revista de papel, así como en cualquier otro soporte magnético, óptico y digital.Los autores cederán también a RECP los derechos de comunicación pública para su difusión y explotación a través de Intranets, Internet y cualesquiera portales y dispositivos inalámbricos que decida el editor, mediante la puesta a disposición de los usuarios para consulta online de su contenido y su extracto, para su impresión en papel y/o para su descarga y archivo, todo ello en los términos y condiciones que consten en la web donde se halle alojada la obra. A su vez, la RECP autoriza a los autores de los trabajos publicados en la revista a que ofrezcan en sus webs personales o en cualquier repositorio de acceso abierto una copia de esos trabajos una vez publicados. Junto con esa copia ha de incluirse una mención específica de la RECP, citando el año y el número de la revista en que fue publicado el artículo o nota de investigación y añadiendo, además, el enlace a la web de la RECP.
La RECP también recomienda y permite a sus autores que licencien su obra bajo la licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España (CC BY-NC-ND 3.0 ES), que implica que el artículo y la nota de investigación pueda copiarse, distribuirse y comunicarse públicamente bajo la condición de que en los créditos se reconozca explícitamente al autor y la obra bajo la forma establecida por éste, sin derecho a su explotación comercial y la elaboración de obras derivadas.