Exploring the Momentum of Coworking in –Mainly European– Rural Areas through Social Media Narratives
Resumo
Coworking spaces (CSs) have experienced an unprecedented expansion since the increase of remote working caused by the COVID-19 pandemic. With many studies focused on the phenomenon in urban areas, little attention is given to rural territories. This article draws attention to those regions through a social media content analysis. It identifies the main actors leading the conversations about rural CSs such as networks and platforms, academia, and entrepreneurs, mainly located in the European Union countries. Moreover, it determines their most relevant interests, highlighting regional development and population movements, effects on the housing market, economic development, community building, innovation and digitalisation, and sustainability. Knowing better which actors promote CSs in rural territories and what their interests and needs are, can be especially useful for administrations to help develop practices that generate more sustainability in these spaces.
Downloads
Publicado
Edição
Secção
Licença
Este trabalho encontra-se publicado com a Licença Internacional Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).