What connections in networks of private entrepreneurs are related to growth?
Abstract
The purpose of this paper is to present the connections in private networks of entrepreneurs that are related to growth in turnover. This will be illustrated through the study of growth patterns in three Danish food networks containing 93 SMEs. The research question is explored through a quantitative study that employs statistics and causal path modelling on the impact of connections among physical, social and economical spaces on growth. The main findings indicate that growth is embedded in entrepreneurial networks and is significantly dependent on the number of connections in physical space as well as on the heterogeneity of the value chain. Connections in the social space have a high degree of co-variance with the physical space but indirectly have a negative impact on growth. The implications of these findings explain the need for greater emphasis on physical connections and for further exploration of the impact of heterogeneous value chain activities on growth for entrepreneurial networking firms in rural areas.Downloads
Published
2012-04-12
Issue
Section
Artículos
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).