Sección monográfica: Los efectos de la pandemia en la demografía del mundo rural y estrategias de desarrollo
Texto de presentación
Abstract
La COVID-19 ha tenido un enorme impacto en ámbitos tan diversos como el sanitario, el social, el económico o el demográfico, también en las zonas rurales que, en teoría, estuvieron un poco más alejadas de los focos urbanos. Era evidente que sus dimensiones territoriales y sociodemográficas debían ser objeto de análisis por parte de diferentes especialistas. Por esta razón, el Grupo de Trabajo de Geografía de la Población, de la Asociación Española de Geografía, los departamentos de Geografía de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) y de la Universitat de Barcelona (UB) y el Centre d’Estudis Demogràfics consideraron oportuna y necesaria la organización de un seminario que permitiera que diferentes disciplinas compartieron perspectivas analíticas, rigurosas y complementarias.
Downloads
Published
Versions
- 2025-03-21 (2)
- 2025-01-13 (1)
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain their copyright and grant the journal the right of first publication of their work, which will be simultaneously subject to the Creative Commons Attribution Licence, which allows third parties to share the work provided that the author and the journal's first publication are acknowledged.
b. Authors may enter into other non-exclusive licensing agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., depositing it in an institutional repository or publishing it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is acknowledged.
c. Authors are permitted and encouraged to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional digital archives or on their website), which may lead to interesting exchanges and increase citations of the published work. (See The effect of open access).