Rural Schools in Spain: Strengths and Weakness
Abstract
Despite advances in research on rural schools, their standing remains subordinate to that of urban schools. Also in Spain, although it has gained presence thanks to the enhancement of the rural environment and the incorporation in the public agenda of the depopulation of rural areas in the interior of the peninsula. This article is based on a survey of 1,730 primary schools in Spain as a whole, of which 9.2 % are rural. The aims of the project included the analysis of the strengths and weaknesses of rural schools in various areas, the link with the community and the role of the family-school relationship. The results of the study show that some stereotypes about rural schools, in terms of not being modern and lacking innovation and quality, do not currently hold true, and that the family-school relationship is the differentiating factor in relation to the link with the community.
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).