Failed Projects in the Implementation of Leader Approach in Deep Rural Areas of Andalusian Region (Spain): Youth and Women
Abstract
The studies that analyse LEADER projects study those that have been implemented, ignoring those that have not been implemented. Our objective is to analyse the participation of key actors such as women and young people according to territorial typologies based on all the projects that started administrative proceedings between 2007-2015 in Andalusia. The results show the diversity of behaviours in the different profiles of the promoters analysed, varying according to the territorial typologies established. Men’s primacy can be seen both in the number of projects presented and the average investment made, especially in the more rural areas. Women reduce the differences with men, especially in the closest and intermediate areas, especially if they are young or not. Young people show a very high level of success in the projects they initiate, forced by the crisis’s need and in tune with the new emerging rural paradigm.
Published
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web), lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).